سهمیه بازیکنان خارجی تعیین شد ، واکنش رسمی فدراسیون به تصمیم نو

به گزارش وبلاگ نیک دل، هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال تعداد بازیکنان خارجی بیست و سومین دوره لیگ برتر فوتبال را تعیین کرد که از 3+1 به 6+1 افزایش یافته است.

سهمیه بازیکنان خارجی تعیین شد ، واکنش رسمی فدراسیون به تصمیم نو

به گزارش وبلاگ نیک دل آنلاین، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال روز آدینه از موافقت هیات رئیسه سازمان لیگ با افزایش سهمیه بازیکنان خارجی باشگاه های لیگ رجحان اطلاع داد. بعلاوه این قانون پس از تصویب در هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال باید در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال مصوب گردد.

به همین دلیل پیگیری های خبرنگار ایسنا معین کرد که قرار است سهمیه بازیکنان خارجی از 4 بازیکن خارجی (شامل یک بازیکن با ملیت آسیایی) به 7 بازیکن خارجی (شامل یک بازیکن با ملیت آسیایی) افزایش پیدا کند.

این قانون در شرایطی تغییر می نماید که در فصل 24-2023 لیگ قهرمانان آسیا هم تعداد مجاز بازیکنان خارجی افزایش یافته است. در آیین نامه فصل نو این رقابت ها محدودیتی در ثبت بازیکن خارجی وجود ندارد اما از بین آن ها، تنها 6 بازیکن با ملیت خارجی و یک بازیکن با ملیت آسیایی شامل یک بازیکن با ملیت آسیایی می توانند در فهرست 23 نفری هر بازی حضور داشته باشند.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال دلیل این تصمیم را افزایش بی رویه بازیکنان داخلی و کنترل بازار در فصل جابجایی بیان نموده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هم از سال جاری قانون استفاده از بازیکنان خارجی را از 3+1 به 6+1 افزایش داده است و تیم های آسیایی با قدرت و کیفیت بالاتری در مسابقات فصل آینده حضور خواهند داشت.

منبع: همشهری آنلاین

به "سهمیه بازیکنان خارجی تعیین شد ، واکنش رسمی فدراسیون به تصمیم نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهمیه بازیکنان خارجی تعیین شد ، واکنش رسمی فدراسیون به تصمیم نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید