سورن پلاس XU7 پلاس در خط فراوری
به گزارش وبلاگ نیک دل، سورن پلاس XU7 پلاس در حال فراوری است. مشخصات موتور خودرو نو ایران خودرو چیست؟ این خودرو ارزش خرید دارد؟
وبلاگ نیک دل - طبق اخبار سورن پلاس با موتور XU7 پلاس در حال فراوری است.
موتور xu7 پلاس در نسخه بنزینی در پژو پارس و در نسخه دو گانه سوز در وانت آریسان دو استفاده شده است. وبلاگ نیک دل پیش از این نسخه پژو پارس با موتور دوگانه سوز را تحت فشار و در مسیری دو هزار کیلومتری آنالیز نموده است.
مشخصات موتور خودرو XU7 پلاس ایران خودرو که روی سورن پلاس نصب خواهد شد:
موتور XU7 پلاس با نام XUP نیز شناخته می گردد. البته بر اساس گفته مهندسان ایپکو، پس از موتور EF7 ، این موتور در بهینه ترین حالت برای گاز قرار گرفته است. اما عجیب آنکه این موتور در نهایت قرار است در نسخه گازسوز تنها روی وانت آریسان دو قرار گیرد.
تست و آنالیز وانت آریسان 2 را در ادامه دیدن کنید:
سورن پلاس XU7 پلاس
سمند سورن پلاس در گذشته با پیشرانه های XU7، EF7 و EF7 TC به بازار عرضه شده بود. که نسخه توربوشارژر آن جایگاهِ ویژه ای در دل خریدارانش باز نموده بود.
در تست و آنالیز وبلاگ نیک دل از سمند سورن پلاس نکاتی قابل توجه بود که به آنها در ادامه اشاره می کنیم.
تست سمند سورن پلاس ؛ شتاب خوب و دیگر هیچ را در کانال یوتیوب وبلاگ نیک دل پلاس دیدن کنید:
سیستم تعلیق سمند سورن پلاس تفاوتی با نسخه های قبلی خودش ننموده است.
سیستم تعلیق با این که پر سر و صداست، نسبتا نرم عمل می نماید. در مقایسه با رقیب اش یعنی شاهین سایپا، اما خشک تر است و در مقایسه با دنا نرم تر.
اما به نظر می رسد که زیربندی خودرو تغییراتی داشته است، چرا که پایداری خودرو بهتر حس می گردد. ایران خودرو در این زمینه هیچ اطلاعاتی را منتشر ننموده است و بنابراین در این زمینه نمی توان نظر قطعی داد.
نکته آزار دهنده، درباره خودرو به صدا افتادن کابین در طی پیمایش تنها 12 هزار کیلومتر است.
و از طرف دیگر فرسایش زود هنگام جلوبندی خودرو نیز باعث شده است تا خودرو کامل توی دست نباشد و صدای بوش طبق و پلوس ها هم به گوش برسد.
در مجموع راحتی کابین از دنا و پژو پارس بهتر است. اما کیفیت پایین قطعات باعث شده است تا در خودرویی با کارکرد 12 هزار کیلومتر، حس راندن خودرویی با کارکرد 120 هزار کیلومتر را داشته باشیم.
درباره پایداری خودرو نیز باید گفت مانند نسخه های قبلی خودرو در سرعت های شهری تا حداکثر 100 کیلومتر توی دست است، اما در سرعت های بالاتر همچنان نمی توان روی آن حساب کرد.
از طرفی نبود ESP در خودرویی که امروز دیگر لوکس محسوب می گردد، جای تاسف دارد.
آریزو 5 برقی مدیران خودرو با پیمایش 401 کیلومتری در ایران + آنالیز تخصصی
میتسوبیشی کلت تازه با موتور 141 اسب بخاری در ترکیه فراوری می گردد
قیمت خودروهای ایران خودرو تغییر کرد / 25 محصول گران شدند
قیمت دنا پلاس توربو اتوماتیک بیش از 100 میلیون مقرون به صرفه شد / جدول قیمت مدل های دنا
محصولات سایپا در دور دوم به سرنوشت پژو 207 TU3 دچار می شوند؟
قیمت پژو 207 TU3 غیر قانونی است / چرا شورای رقابت شفاف سازی نمی نماید؟
منبع: بیت ران