شاخ و شانه کشیدن پژو برای تویوتا، هیوندا و دیگران

به گزارش وبلاگ نیک دل، پژو 508 تازه با تغییراتی در طراحی و تکنولوژی، دوباره پا به میدان رقابت با خودرو های کره ای و ژاپنی گذاشت.

شاخ و شانه کشیدن پژو برای تویوتا، هیوندا و دیگران

به گزارش خبرآنلاین، پژو 508 رقیب خودرو های مثل هیوندای سوناتا، کیا اپتیما، تویوتا کمری و رنو تلیسمان است. حالا که تازهترین مدل آن رونمایی شده، به آنالیز تغییرات آن می پردازیم.

در بحث طراحی خارجی، تنها تغییرات اجرا شده به نمای جلویی خودرو برمی گردد. چراغ های جلو طراحی T مانند به خود گرفته است و دنباله ای را در ادامه این چراغ می بینیم که چراغ روز در آن دیده می گردد.

این تغییر در چراغ، احتمالا در دیگر مدل های این شرکت دیده گردد. سبک تازه جلوپنجره که شکلی پازلی دارد، به تازهترین محصول پژو رسیده است.

فُرم و شکل خودرو همان حالت فست بک مانند خود را حفظ نموده است.

نمای عقب به جز تغییر گرافیک چراغ عقب، تقریبا هیچ تغییری را تجربه ننموده است.

در کابین خودرو به جز تغییر لوگوی پژو و شیفتر پشت فرمان به دکمه، اتفاق خاصی را نمی بینیم. طراحی داخلی 508 به معنای واقعی برگ برنده این خودرو محسوب می گردد.

شباهت طراحی به کاکپیت هواپیما، فُرم خاصی که به i-Cockpit معروف است، فرمان خوش دست D کات و...، از عوامل جذابیت این کابین محسوب می گردد.

در سیستم اطلاعات-سرگرمی مانیتور مرکزی و بعلاوه مانیتور کیلومترشمار، اصلاحاتی اعمال شده است. امکان به روزرسانی از راه دور و تقویت سیستم تشخیص صدا، از جمله این اصلاحات است.

قلب تپنده بیسیک ترین مدل 508، 1.2 لیتری توربوشارژ است که 130 اسب بخار قدرت فراوری می نماید.

قوی ترین مدل آن که PSE نام دارد، در کنار پیشرانه بنزینی 1.6 لیتری که 200 اسب بخار قدرت دارد، از 2 پیشرانه برقی 110 و 113 اسب بخاری در جلو استفاده می نماید تا مجموعا قدرتی معادل 360 اسب بخار فراوری کند!

پژو 508 در دو مدل استیشن و سدان عرضه می گردد.

قیمت آن هنوز معین نیست و از ژوئن سال جاری وارد نمایندگی های پژو خواهد شد.

منبع: فرارو

به "شاخ و شانه کشیدن پژو برای تویوتا، هیوندا و دیگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخ و شانه کشیدن پژو برای تویوتا، هیوندا و دیگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید