صفر تا 100 خودرویی که با ابراهیم رئیسی دوباره مشهور شد

به گزارش وبلاگ نیک دل، خبرنگاران- نیسان تیانا تقریبا 10 سال قبل از خط مونتاژ پارس خودرو کنار رفت اما به خاطر عکسی که دیروز منتشر شد و ابراهیم رئیسی را موقع پیاده شدن از آن نشان می داد، مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. رئیس جمهور روز یکشنبه 28 خرداد برای تقدیم لایحه هفتم توسعه با یک دستگاه تیانا سفید راهی بهارستان شد و بلافاصله خیلی ها دست به کار شدند و می خواستند با جست وجوی عبارت قیمت نیسان تیانا در گوگل از چندو چون و مظنه خودرویی که ابراهیم رئیسی را حمل می نماید، باخبر شوند.

صفر تا 100 خودرویی که با ابراهیم رئیسی دوباره مشهور شد

به گزارش وبلاگ نیک دل؛ نیسان تیانا اوایل دهه 90 پا به ایران گذاشت و همزمان با انتها مونتاژ آن به وسیله پارس خودرو در سال 92 حدود 135 میلیون فروخته می شد. بعد یک دهه چیزی به نام نیسان تیانا صفرکیلومتر وجود ندارد و الان کف قیمت نیسان تیانا در بازار مدل های دست دوم به حدود یک میلیارد و 200 تا یک میلیارد و 300 میلیون می رسد و آن طرف مدل هایی که به قول معروف تمیزتر هستند و کارکرد کمتری دارند، نزدیک چهار میلیارد آگهی می شوند.

نیسان تیانا؛ مشخصات فنی

نیسان تیانا مونتاژی به یک پیشرانه شش سیلندر مجهز شده است. حجم موتور نیسان تیانا 2.5 لیتر است و این موتور می تواند حداکثر 228 نیو تن گشتاور خروجی و حداکثر قدرتی معادل 182 اسب بخار فراوری کند و این نیرو به وسیله گیربکس CVT به چرخ ها منتقل می شود.

مشخصات فنی نیسان تیانا نشان می دهد سرعت آن نهایتا تا 200 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می نماید و در برترین حالت سرعت نیسان تیانا ظرف 9.5 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر می رسد.

نیسان تیانا البته نسبت به اغلب خودرو های داخلی در مصرف سوخت اشتهای بیشتری دارد و گفته می شود به ازای هر 100 کیلومتر مصرف سوخت ترکیبی آن به 9.4 لیتر می رسد که البته این عدد در شهری مثل تهران تا 12.5 لیتر به ازای 100 کیلومتر بالا می رود. تیانا با طول و عرض 4.8 و 1.8 متری در دسته سدان های بزرگ قرار می گیرد و چیزی نزدیک 1.5 تن وزن دارد. روی کاغذ هم گنجایش حجم باک بنزین نیسان تیانا 70 لیتر است.

مشخصات فنی نیسان تیانا در هر دو تیپ XL و XV یکسان است و اساسا فرق این دوتا به تفاوت آپشن هایشان برمی شود.

نیسان تیانا؛ تفاوت تیپ ها و آپشن ها

نیسان تیانا به وسیله پارس خودرو در دو تیپ مختلف مونتاژ شد؛ XL و XV که در آیتم فنی هیچ فرقی ندارند و تفاوت آن ها در آپشن ها خلاصه می شود. تیپ XV که به نام نسخه های کلاس یا همان فول آپشن معروف است، با امکاناتی مثل سقف پانوراما و سانروف، کنترل کشش، ایربگ های پرده ای، چراغ های اتولایت و تهویه صندلی های جلو راهی بازار شد اما از این آپشن ها در تیپ XL که به نام تیانا نیمه فول هم شناخته می شود، خبری نیست.

نیسان تیانا XL البته با امکاناتی مثل کروز کنترل، ترمز ضدقفل، چراغ های مه شکن عقب و جلو و چراغ شور مونتاژ شده و از نعمت دکمه های کنترلی روی فرمان هم برخوردار است. همان زمانی که پارس خوردرو اقدام به مونتاژ و فروش نیسان تیانا می کرد، چیز هایی مثل مانیتور پنج اینچی هم قابل سفارش بودند.

ابراهیم رئیسی برای تقدیم لایحه هفتم توسعه با یک دستگاه تیانا سفید راهی بهارستان شد

نیسان تیانا؛ طراحی ظاهری

نیسان تیانا به خاطر ابعادی که دارد، جزو سدان های نسبتا بزرگ فعلی دسته بندی می شود. طول 4.8 متری نیسان تیانا حدود 30 سانتی متر از سمند بزرگ است و تقریبا نسبت به همین سمند که هزار و 200 کیلو وزن دارد، 250 کیلو سنگین تر است.

تیانا اوایل ورود به بازار ایران حداقل به خاطر اینکه به جز امثال هیوندای سوناتا و کیا اپتیما رقیب دیگری نداشت از نظر ظاهری مورد توجه نهاده شد. الان هم احتمالا به خاطر فرم کشیده و حالت تشریفاتی که نیسان تیانا دارد، از آن به عنوان خودرو رئیس جمهور استفاده می شود.

تیانا در نگاه اول طراحی ساده ای دارد. در نمای جلو احتمالا جلوپنجره براق و افقی نیسان تیانا جلب توجه می نماید و در نمای جانبی و پایین در ها نوار های کرومی به چشم می آیند. داخل اتاق هم تریم چوبی احتمالا برای خیلی ها جذابیت دارد و حضور تریم فلزی انصافا جلوه لوکسی به نیسان تیانا داده است.

نیسان تیانا دست دوم؛ ناقابل چهار میلیارد

نیسان تیانا آخرین بار سال 92 مونتاژ شد و الان بعد 10 سال قاعدتا چیزی به نام نیسان تیانا صفرکیلومتر و قیمت نیسان تیانا صفرکیلومتر وجود ندارد. همان موقع خرید نیسان تیانا صفرکیلومتر حدود 135 میلیون تومان هزینه داشت، اما ممکن است بابت مدل هایی که 10 سال از فراوریشان می گذرد، چیزی نزدیک چهار میلیارد ردوبدل شود.

قیمت نیسان تیانا مونتاژی مدل 92 به وسیله فروشنده ای در تهران درحالی سه میلیارد و 870 میلیون تومان اعلام شده که در این مدت 69 هزار کیلومتر با آن رانندگی کردند و روی بدنه هم چندتا خط وخش وجود دارد.

کف قیمت نیسان تیانا دست دوم البته درحال حاضر حدود یک میلیارد و 200 تا یک میلیارد و 300 میلیون تومان است. مثل فروشنده ای که حاضر است نیسان تیانا مونتاژی مدل 91 را با قیمت یک میلیارد و 390 میلیون بفروشد. البته بدنه تمام رنگ و تصادف هایی که قبلا داشته، در قیمت پیشنهادی فروشنده موثر است.

منبع: فرارو

به "صفر تا 100 خودرویی که با ابراهیم رئیسی دوباره مشهور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا 100 خودرویی که با ابراهیم رئیسی دوباره مشهور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید