صندوق ریسک پذیر 200 میلیارد تومانی در دانشگاه آزاد راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ نیک دل، معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد از راه اندازی صندوق ریسک پذیر 200 میلیارد تومانی در این دانشگاه اطلاع داد.

صندوق ریسک پذیر 200 میلیارد تومانی در دانشگاه آزاد راه اندازی می گردد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ نیک دل به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی گفت: سراهای نوآوری در واحدها در حال راه اندازی هستند که شامل شتاب دهنده های تخصصی، مراکز رشد تخصصی و پردیس های پارک علم و فناوری در آینده خواهند بود.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه مراجعه به سرا یا شتاب دهنده نخستین نقطه ورود به زیست بوم فناوری است، اضافه کرد: دانشجو، استاد یا چند دانشجو با یک ایده اولیه به شتاب دهنده تخصصی وارد می شوند و آموزش ها و سرویس های لازم را دریافت می نمایند و بعد از این که وارد بازار یا مارکت اولیه شدند، وارد فاز رشد می شوند و بعد از این که مرحله فاز رشد را به خوبی گذراندند، به یک شرکت نوپای محصول دار تبدیل و سپس به حوزه پارک علم و فناوری وارد می شوند تا کسب و کار پویای پیروز و ثروت آفرین داشته باشند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درباره چگونگی حمایت این دانشگاه از طرح ها و ایده های جدید گفت: این دانشگاه برنامه جدی برای حمایت اقتصادی از این طرح ها و ایده ها دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی صندوق ریسک پذیر 200 میلیارد تومانی راه اندازی نموده که نشان می دهد مشکل اقتصادی وجود ندارد؛ اما کسب و کاری که با حمایت اقتصادی شروع گردد، کسب و کار خوب و پیروزی نیست و پارامترهای مهم دیگری مانند بازاریابی، مربی گری، هدایت و هدف گذاری تا سرویس های خدمات مشاوره، استفاده از آزمایشگاه ها و تجهیزات، کارگاه ساخت نمونه و فضای استقرار وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم اجرای برنامه های ترویجی برای دانشجویان به منظور معرفی فضاهای موجود برای رشد ایده آن ها، گفت: چنین نمایشگاه هایی می تواند معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه را به دانشجویان و استادان معرفی کند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "صندوق ریسک پذیر 200 میلیارد تومانی در دانشگاه آزاد راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندوق ریسک پذیر 200 میلیارد تومانی در دانشگاه آزاد راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید