4 محصول جدید پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد

به گزارش وبلاگ نیک دل، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در نمایشگاه ملی پژوهش از چهار محصول جدید دانشی خود رونمایی کرد.

4 محصول جدید پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ نیک دل، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ظهر امروز در غرفه خود در نمایشگاه ملی دستاورد های پژوهش، فناوری و فن بازار از 4 محصول خود رونمایی کرد.

در مراسم رونمایی از این محصولات نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه وظیفه سرآمدی و پیشروی در علم و فناوری را برعهده دارد و احساس می کنیم که همه عالمان، محققان و متخصصان جزئی از دانشگاه تهران هستند.

رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه در طی چهار روز برگزاری نمایشگاه پژوهش زمینه های لازم را برای تبدیل علم و دانش به ثروت فراهم خواهیم کرد، ادامه داد: یکی از وظایف یا محور های دانشگاه تهران مسئولیت اجتماعی است که با تاثیر دانشگاه روی اجتماع بیشتر تعیین می گردد.

وی اضافه نمود: امروزه کشور دچار مسائلی است و همگان به این باور رسیده اند که دانشگاه ها برای حل این مسائل بسیار می توانند یاری نمایند بنابراین بار سنگینی بر روی دوش دانشگاه ها است و در حال حاضر برای اینکه از این مسئولیت سربلند بیرون بیایند زیرساخت های مناسبی را فراهم می نماید.

نیلی احمدآبادی گفت: معتقدم که هسته اصلی هر تحلو به کارگیری دانش و مهمتر از آن نحوه به کارگیری دانش است لذا برای ارائه خدمات ساختار های جدید احتیاج است و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران بخشی از این پاسخ می تواند باشد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: گستردگی فضا ها و پردیس های دانشگاه تهران ویژگی دیگر این دانشگاه است که باعث می گردد یک تجربه پیروز فقط در پردیس مرکزی دانشگاه تهران رخ ندهد و بتوان آن را در سراسر کشور (با توجه به دانشکده ها و شعبات دانشگاه تهران در کشور) آن را تجربه کرد؛ لذا تنوعی در تصمیم گیری ها شکل می گیرد که به اطمینان زیاد می توان گفت: یاری نماینده به جامعه است.

نیلی با اشاره به پشتیبانی و همکاری همه اقشار جامعه برای به ثمر نشاندن ظرفیت های دانشجویان و به ویژه دانشگاه تهران عنوان نمود: کمتر سازمانی را در کشور شاهد هستیم که ظرفیتی مشابه دانشگاه تهران داشته باشند بنابراین برای انجام تحول اساسی و به نتیجه رسیدن ایده های ناب دانشگاه تهران از لحاظ علمی و تخصصی قوی است، اما سایر سرمایه ها و تخصص متخصصان مختلف را ندارد لذا به شیوه های مختلف علاقه مند است تا از ظرفیت تمام علاقه مندان در راستای انجام پژوهش های مختلف با دانشگاه همکاری کند.

در ادامه این مراسم زارعی، رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت: سال هاست که بحث پیوستار آموزش و پژوهش را به خوبی انجام می دهیم و حضور امروز ما در این نمایشگاه و رونمایی از محصولات نیز نشانی از این فعالیت ها است.

زارعی ادامه داد: پارک علم و فناوری دانشگاه تهران کوشش دارد در کنار پژوهش زنجیره ارزشی ایده تا بازار را تکمیل کند.

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اعلام کرد: افتتاحیه سال جاری ما می تواند زمینه ای برای رشد تعداد محصولات ما برای سال آینده باشد تا در غرفه های خود آنچه را که در شهر های دانش، هوشمند و سبز با پشتوانه پژوهش و اقتصادی صندوق های نوآوری ایجاد می گردد را به منصه ظهور گذاریم.

به گفته وی شهر دانش اتصال دهنده صنعت نسل دوم و سوم به نسل چهارم است و امید می رود که در طی چهار روز برگزاری نمایشگاه پیوستار آموزش و پژوهش حفظ گردد.

لازم به ذکر است، در این مراسم از چهار محصول شامل عصاره بره موم زنبور عسل به عنوان قوی ترین آنتی بیوتیک شناخته شده طبیعی، ردیاب هوشمند آدرو، سامانه مدیریت هویت و دسترسی آتین و هوش افزار آریامن رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "4 محصول جدید پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 محصول جدید پارک علم و فناوری دانشگاه تهران رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید