محدودیت حضور در شبکه های اجتماعی منجر به درمان افسردگی می گردد

به گزارش وبلاگ نیک دل، نتایج یک پژوهش جالب نشان می دهد می توان با کاهش مدت زمان حضور در شبکه های اجتماعی افسردگی را درمان کرد. این مطالعه به طور مستقیم با آنالیز فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت صورت گرفته است.

محدودیت حضور در شبکه های اجتماعی منجر به درمان افسردگی می گردد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، یک مطالعه که به وسیله محققان دانشگاه پنسیلوانیا انجام شد، نشان می دهد که رابطه ای مستقیم بین کاهش حضور در شبکه های اجتماعی و کنترل افسردگی وجود دارد.

این مطالعه دانش آموزانی که روزانه از فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت، استفاده می کردند را آنالیز کرد. در جریان این مطالعه حدود 10 دقیقه از فعالیت روزانه این دانش آموزان در شبکه های اجتماعی کم شد و نتایج آزمون های افسردگی نیز به مرور کاهش یافت.

بر اساس این مطالعه، محدود کردن استفاده از فیسبوک، اینستاگرام و اسنپ چت به طور مستقیم منجر به کاهش تنهایی و افسردگی می گردد. در این مطالعه 143 دانشجوی کارشناسی ارشد حوزه تکنولوژی و روانشناسی حضور داشتند و برای بیش از 3 هفته دانش آموزان را تحت نظر گرفتند.

دانش آموزان به دو گروه تقسیم شدند: گروهی که مثل همواره از شبکه های اجتماعی استفاده می کردند و گروهی که 10 دقیقه از فعالیت های روزانه آنها در شبکه های اجتماعی کم شده بود. این آزمایش نشان داد که در میان گروهی که استفاده از رسانه های اجتماعی را محدود کرد احساس شادی و امیدواری بالاتری وجود دارد.

یکی از آزمودنی ها در این خصوص گفت: زندگی من نسبت به زندگی قبلی ام(زمانی که کنترل نشده در شبکه های اجتماعی حضور داشت) متفاوت شده و من در طی این هفته احساس بسیار مثبتی نسبت به خودم داشتم.

اگرچه مطالعات دیگری همبستگی بین رسانه های اجتماعی و مسائل مربوط به سلامت روان را پیدا نموده اند، اما این مطالعه مدعی است که برای نخستین بار یک رابطه علمی روشن بین کاهش استفاده از رسانه های اجتماعی و درمان انزوا و افسردگی یافته است.

منبع: انتخاب

به "محدودیت حضور در شبکه های اجتماعی منجر به درمان افسردگی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت حضور در شبکه های اجتماعی منجر به درمان افسردگی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید