مزیت شگفت انگیز سفر کردن !

به گزارش وبلاگ نیک دل، در این مقاله از وب سایت مجله گردشگری خبرنگاران درباره مزیت شگفت انگیز سفر کردن سخن خواهیم گفت پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

مزیت شگفت انگیز سفر کردن !

اگر می خواهید از زندگی مدرن و ناآرام امروزی لذت بیشتری ببرید، بهتر است که بیشتر سفر کنید. احتیاجی به تعطیلات، گردش یا سفر های برنامه ریزی شده نیست ، سعی کنید از مکان هایی بازدید کنید که قبلا ندیده اید، بدون برنامه ریزی حرکت کنید تا زندگی فرصت های نو که هرگز تصورش را نمی کردید، را در مقابل تان قرار دهد.

مسافرت به طرق مختلف جالب و شگفت انگیز می باشد. سفر کردن، عشق به مسافرت و حس سفر دوستی را در افراد زنده می نماید و باعث می شود که گردشگران به بازدید از مقصد های گردشگری ، تجربه فرهنگ های مختلف ، لذت طعم غذا های ملل، و مهم تر از همه ملاقات و آشنایی با افرادی از فرهنگ ها و زبان های مختلف، علاقه زیادی داشته باشند.

بعضی از افراد لذت و تجربه سفر را به فردا ها و دوران پیری موکول می نمایند که با گذشت زمان فرصت های بیشتری را از دست می دهند. پیشنهاد می کنیم به فکر امروز و فرصت های پیش آمده باشید و سعی کنید

بیشتر سفر کنید. 9 مزیت خاص و شگفت انگیز مسافرت بر زندگی را معرفی می کنیم تا بتوانید به مقصد مورد علاقه تان برای مثال تهران، سفر کنید و با آسودگی خاطر رزرو هتل در تهران انجام دهید.

1 - در هنگام سفر اهداف نوی پیدا خواهید کرد.

سفر کردن ، حرکت و مسافرت به درون خود شما است. دانی کِی ( Danny Kaye)

در حقیقت سفر همان سرمایه گذاری دست کم گرفته شده ، در وجود خودتان است. گردشگران در طول سفر با افراد نو، فرهنگ های متنوع و سبک های متفاوت و نو زندگی روبرو می شوند که در طی زندگی بدون سفر، با این موارد آشنا نشده بودند. با وجود تمام تجربه های نوی که در زندگی به دست می آورید، در مسافرت بینش و دیدگاهی نو پیدا می کنید، راه های مختلفی برای تماشا دنیا و تفاوت ها کسب می کنید، در نتیجه اهداف نوی در زندگی خواهید داشت. افرادی که در انتخاب هدف مشکل دارند، نمی دانند هدف زندگی شان چیست، برای اهداف کاری یا تحصیلی می بایستی کدام جهت را انتخاب نمایند، برای برطرف این سردرگمی پیشنهاد می کنیم به مسافرت بروند. این افراد از تجربه حس نوی از هدف و جهت یافتن در زندگی شگفت زده خواهند شد.

2 - قدر خانه و سرزمین خود را بیشتر خواهید دانست.

در کل سفر کردن مزیت های زیادی دارد. اگر گردشگری کشور های بهتری را بازدید کند، شاید کوشش کند تا شرایط سرزمین خود را بهبود بخشد. و اگر تقدیر او را به کشوری بدتر از کشور خود ببرد، قدر سرزمین خود را دانسته و سعی می نماید تا لذت بیشتری از آن ببرد. ساموئل جانسون (Samuel Johnson)

زمانی که دور از سرزمین خود باشیم به ویژه در مکان هایی که امکانات لوکس و راحتی نداشته باشد، مانند یک روستا در فیجی که حتی برق هم ندارد، هنگام برگشت از مسافرت نسبت به امکانات و لاکچری های موجود در کشور خود بیشتر مطلع می شویم و قدر این امکانات را خواهیم دانست. هدایا برای مردم ارزشمند می باشند به ویژه لوازم و مواردی که در یک کشور کم یاب باشند، برای نمونه اگر برای اقوام خود که در خارج از استان متحده امریکا زندگی می نمایند ، کتاب هری پاتر و سوغاتی کریسمس هدیه دهید برترین هدیه دنیا را انتخاب نموده اید. در بخش هایی از دنیا مانند هند و اتیوپی ، مردم به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند، لازم به ذکر است که در صورت سفر به چنین مکان هایی قدر امکانات را بیشتر خواهیم دانست. این تجارب به افراد اهداف نوی می بخشند و بعضی از گردشگران جنبش هایی برای یاری و حمایت از این منطقه ها به راه می اندازند تا مردم منطقه ها محروم کیفیت بالا تری از زندگی را تجربه نمایند.

3 - متوجه خواهید شد که خانه فقط زادگاه نیست و جایگاه بزرگ تری دارد.

هیچ کس لذت و زیبایی سفر را نمی داند مگر این که به خانه برشود و سر در بالش راحت خود بگذارد و استراحت کند. لین یوتانگ ( Lin Yutang)

هر چه بیشتر سفر کنیم بهتر درک خواهیم کرد که خانه ما بیش از روستا ، شهر، استان و حتی کشوری است که در آن بدنیا آمده و بزرگ شده ایم. با تجربه هایی که از سفر بدست می آوریم متوجه می شویم که دنیا و این سیاره ، خانه و زادگاه ما به شمار می رود و به همین علت سعی می کنیم تا دیگران را درک نموده و در کنار هم مسالمت آمیز و با آرامش زندگی کنیم. این حس نوع دوستی، دانش و مطلعی موجب شکل گیری جنبش های خیرخواهانه و حمایت در سراسر دنیا می باشد.

4 - متوجه خواهید شد که اطلاعات کمی درباره دنیا و پیرامون خود دارید.

دنیا همانند یک کتاب می باشد و کسانی که به مسافرت نرفته اند، تنها یک صفحه از این کتاب را خوانده اند. سنت آگوستین (Saint Augustine)

در مرحله اول ایده و مفهوم سفر وجود دارد و در پی آن تجربه بدست می آید. هنگامی که سفر می کنید تفکر و اندیشه درباره آنچه قبلا شنیده و باور نموده بودید تغییر پیدا می نماید. شاید در خصوص مقصدی تصور کنید که بسیار خطرناک یا پرهزینه باشد ولی در طول سفر متوجه خواهید شد که اینطور نیست. یکی دیگر از تجربه های مهم این است که می توانید در طول سفر نسبت به زندگی عادی پول کمتری خرج کنید. متوجه خواهید شد که غریبه ها نیز مهربان بوده و رفتار محبت آمیز ای دارند و حتی تمایل دارند که با مهمان کردن و پذیرایی از مسافران، از آنها مراقبت نمایند. فراتر از این موارد هنگام بازدید و کشف هر مکانی ، ملاقات با هر فردی و تجربه هر نوع فرهنگی، درباره کل دنیا اطلاعات بیشتری کسب می کنید.

5 - متوجه خواهید شد که همه انسان ها دارای احتیاج های یکسان می باشند.

سفر کردن از تعصب کورکورانه و پیش داوری جلوگیری می نماید. مارک تواین (Mark Twain)

بزرگ ترین و انگیزشی ترین سخنران تاریخ تونی رابینز، معتقد است که بدون در نظر گرفتن گذشته افراد، همه انسان ها 6 احتیاج مشترک دارند. افرادی که بیشتر سفر نمایند صحت این ادعا را می بینند و وقتی این حقیقت را باور نمایند، بدون اینکه به سابقه و شرایط انسان ها توجه نمایند می توانند بطور مسالمت آمیز با همه ارتباط برقرار نمایند.

6 - متوجه خواهید شد که یافتن دوستان نو کار سختی نیست.

برترین معیار میزان گیری دوستان سفر کردن است، بدون اینکه به فاصله ها توجه کنید. تیم کیهیل (Tim Cahill)

یکی از درس هایی که از تنها مسافرت کردن می توان آموخت ، این است که یافتن دوستان نو کاری بسیار راحت و ساده است. زمانی که انسان ها از محیط زندگی روزمره بیرون بروند رفتار واقعی خود را نشان می دهند ، در این شرایط نگران قضاوت کردن دیگران نیستند. این رفتار و خود واقعی موجب می شود که اطرافیان نیز صادقانه برخورد نمایند و با وجود چند ساعت آشنایی به دوستان صمیمی تبدیل شوند.

7 - پیوند و ارتباط متقابل بین انسان ها را تجربه خواهید کرد.

شاید سفر کردن راه چاره مناسبی برای جلوگیری از تعصب و پیش داوری نباشد، ولی تماشای رفتار های متفاوت گریه ، خنده، خوردن، نگران شدن و فوت کردن انسان ها نشان می دهد که می توان همدیگر را درک کرد و حتی می توان دوستان خوبی باقی ماند. مایا آنجلو (Maya Angelou)

در طول مسافرت زمانی که متوجه شویم همگی احتیاج های مشابهی داریم، زمانی که درک کنیم خانه ما سراسر دنیا را در بر دارد ، یا ارتباط دوستی با دیگران بدون توجه به گذشته، سابقه و فرهنگ آنها برقرار می کنیم ، به مرحله ای می رسیم که درک کنیم همه انسان ها به هم متصل هستند. در این مرحله مطلعی ما رشد نموده است و می توانیم درک بهتری از دنیا، تجربه های زندگی و خودشناسی داشته باشیم. کین ویلبر مطلعی و دانستن را مانند یک حرکت دایره ای شکل توصیف می نماید که هر مرحله از این مطلعی شامل مراحل قبل نیز می باشد. یکی از شگفتی های بزرگ سفر این است که به افراد در یافتن دیدگاه دنیا محور مطلعی یاری می نماید و بعضی از افراد می توانند بطور یکپارچه و کامل این مطلعی رو درک نمایند، ببینند، و از نعمت این هدایا برترین استفاده را نموده و از لحظات خود نهایت لذت را ببرند.

8 - می توانید خوشبختی و همزمانی را تجربه کنید.

سفر کردن یکی از برترین روش ها برای درک قدرت و جادویی است که موج عظیمی از همه مخلوقات را با خوشبختی و هماهنگی و زمان بندی فوق العاده کنار هم نگه داشته است. آدم صدیق -Adam Siddiq

خوشبختی یعنی پیدا کردن چیز های با ارزشی که دنبال آنها نبوده اید و همزمانی یعنی وقوع اتفاقاتی که به طور معنی داری با هم ارتباط دارند ولی به هم ربطی ندارند.

در خصوص تجربه همزمان خوشبختی و هم زمانی نمونه های زیادی وجود دارد. فرض کنید همراه با دوست خود موتور سیکلتی را کرایه نموده اید، دوست تان با پرواز به خانه باز می شود و هم اکنون باید به تنهایی موتور را تحویل دهید. صبح زود حرکت نموده اید ولی فراموش می کنید که زنجیر چرخ موتور را باز کنید. و در حقیقت هیچ اطلاعی درباره موتور سیکلت ندارید ، در این حالت احساس می کنید که گرفتار شده اید. دو دقیقه می گذرد و ماشینی در کنار موتور پارک می نماید، حس می کنید یکی از سرنشینان خودرو می تواند موتور را تعمیر کند تا بتوانید آن را تحویل بدهید. سعی می کنید موضوع را شرح دهید و متوجه می شوید که یکی از سرنشینان مکانیک می باشد. با یاری آنها مشکل تان حل می شود و بعلاوه آنها از اینکه توانسته اند یاری نمایند راضی و راضی می باشند. و نیرویی را درک می کنید که سعی دارد از شما حمایت کند و این یکی از عجایب سفر می باشد.

9 - متوجه خواهید شد که زندگی یک هدیه شگفت انگیز می باشد.

زندگی سفر ماجراجویی است و در غیر این صورت هیچ چیز نیست. هلن کلر (Helen Keller)

در 20 سال آینده از اینکه کار های زیادی را انجام نداده اید ناراحت خواهید شد. طناب نجات را کنار بگذارید و از ساحل امن دور شوید. در پی باد حرکت کنید ، جستجو کنید ، رویاپردازی کنید و کشف کنید. مارک تواین (Mark Twain)

زندگی هدیه زیبا و شگفت آوری است و هر چه بیشتر سفر کنید زندگی و تجارب بیشتری را بدست می آورید، از تمام لحظات زیبا لذت خواهید برد و قدر فرصت ها را خواهید دانست. برای به دست آوردن این درک بهتر است که امروز سفر کنید و در هنگام پیری تاسف نخورید. در جوانی شور و شوق و انرژی بیشتری، برای به دست آوردن تجربه وجود دارد و می توانید زندگی شادی را رقم بزنید

منبع: تاپ تراول

به "مزیت شگفت انگیز سفر کردن !" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزیت شگفت انگیز سفر کردن !"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید