معرفی محله های رنگی ترکیه که در سفر به این کشور نباید دیدن آن ها را از دست داد!

به گزارش وبلاگ نیک دل، ترکیه یکی از کشورهای کوهستانی در نزدیکی ایران است که به دلیل جاذبه های طبیعی و تاریخی که در خود دارد توانسته است به یکی از مقاصد مهم گردشگری در میان مسافران تبدیل گردد. این کشور از سمت شرق و غرب امتداد پیدا نموده است و موقعیت جغرافیایی آن به گونه ای است که به یکی از حساس ترین بخش های خاورمیانه بدل گشته است.

معرفی محله های رنگی ترکیه که در سفر به این کشور نباید دیدن آن ها را از دست داد!

زمانی که به این کشور سفر می کنید با جاذبه ها و مکان های دیدنی متعددی رو به رو خواهید شد که هر کدام شان به تنهایی گویای جذابیت مبهوت نماینده ترکیه هستند. یکی از همین جاذبه ها محله های رنگارنگی است که در شهرهای مختلف ترکیه همچون استانبول به چشم می خورند.

برای افرادی که عاشق کاوش نقاط کشف نشده و منحصر به فرد هستند این محله ها سرشار از تجربه های ناب خواهند بود. زمانی که در این محله های رنگی قدم می زنید رنگ های شاد و زیبایشان روح و روان شما را صیقل می دهد و باعث می گردد برای چند ساعت هم که شده از زندگی شلوغ روزمره تان فاصله بگیرید.

اگر دوست دارید با این محله های رنگی در ترکیه آشنا شوید باید در این مقاله همراه ما باشید. در ادامه سعی می کنیم به آنالیز این محله ها بپردازیم و ببینیم قرار است چه عناصر شگفت انگیزی را در آن ها کشف کنیم.

معرفی خانه ها و محله های رنگی که در ترکیه جا خوش نموده اند

ترکیه یکی از کشورهای مدرن و پیشرفته ای است که در خود خانه ها و محله های لوکس و مدرن زیادی دارد. زمانی که در شهرها و محله های آن قدم می زنید با دیدن ساختمان های سر به فلک کشیده ای که با معماری های مختلف ساخته شده اند شگفت زده خواهید شد.

همه چیز به همین جا ختم نمی گردد. کشور ترکیه در کنار بافت مدرنی که دارد میزبان محله های سنتی و رنگارنگی است که بازدید از آن ها می تواند برایتان جذاب باشد. بیایید در ادامه به آنالیز این محله ها بپردازیم و ویژگی های هر کدام شان را به دقت کاوش کنیم.

محله بالات استانبول و خانه های رنگارنگ آن

همه افرادی که به استانبول سفر نموده اند زیبایی های بی نظیرش را تایید می نمایند. استانبول یکی از شهرهای توریستی کشور ترکیه به حساب می آید که به دلیل جاذبه های طبیعی و تاریخی متعددش در میان مسافران صندلی ویژه ای دارد.

اگر به استانبول سفر نموده باشید بدون شک اسم محله بالات را هم شنیده اید. این محله که میزبان خانه های رنگارنگی است جزء محله های قدیمی این شهر محسوب می گردد و ساختمان های رنگی آن می تواند برای هر مسافری یک موضوع جدید و البته جذاب باشد.

این محله در منطقه فاتح استانبول و در بخشی که به بخش اروپایی استانبول معروف است واقع شده است. اینکه چرا به این محله، محله بالات می گویند حرف و حدیث های زیادی وجود دارد. بعضی ها بر این باورند که بالات از کلمه یونانی پالاتیون که به معنی قصر است گرفته شده است. این محله در نزدیکی قصر بلاشرنه واقع شده و به همین خاطر آن را بالات می نامند.

زمانی که پا در این محله رنگارنگ می گذارید باید خودتان را برای دیدن محله ای تاریخی و جذاب آماده کنید. خیابان ها و کوچه هایی که گاهی رد شدن از آن ها بسیار سخت است به زیبایی کنار هم چیده شده اند و ساختمان هایی که به رنگ های جذاب رنگ شده اند روح و روان تان را تازه تر می نمایند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید مردم این محله در حال حاضر هم لباس های سنتی خودشان را می پوشند و در کنار این رنگ های شاد تصویر زیبایی را در ذهن تان ایجاد می نمایند. 50 یا 60 سال پیش محله بالات یکی از محله های یهودی نشین ترکیه به حساب می آمد، اما در حال حاضر یهودی ها از این منطقه رفته اند و جای خود را به ساکنین جدید داده اند.

این روزها افرادی با نژادها و مذاهب مختلف در این محله سکونت می نمایند و همین امر موجب می گردد محله بالات به یکی از محله های معروف استانبول تبدیل گردد. اگر دوست دارید در کنار ساختمان های رنگی که در این محله می بینید با افرادی که از قوم ها و مذاهب مختلف هستند هم آشنا شوید باید سری به محله بالات بزنید.

رزرو آسان تور استانبول ، بلیط پرواز استانبول و بهترین هتل های استانبول در وبلاگ نیک دل.

کوزگونجوک رنگارنگ

نوبتی هم که باشد نوبت به محله زیبا و رنگارنگی می رسد که ترکیه ای ها آن را با عنوان کوزگونجوک می شناسند. این محله در منطقه اسکودار ترکیه واقع شده و در بخش آسیایی آن جا خوش نموده است. زمانی که وارد این محله می شوید ساختمان ها و بناهای قدیمی که با رنگ های شاد رنگ آمیزی شده اند نظرتان را به سمت خود جلب می نماید. اینجا تا چشم کار می نماید پر از رنگ هایی است که دیدن شان کیف تان را کوک می نماید.

محله پریهان آبلا

علاوه بر محله کوزگونجوک که سرشار از خانه های قدیمی و رنگی است شما می توانید سایر محله هایی که با خانه های رنگارنگ پر شده اند را در نقاط دیگر ترکیه هم مشاهده کنید. یکی از معروف ترین این محله ها خیابانی به نام پریهان آبلا است که میزبان ساختمان هایی با رنگ های شاد و متنوع است و بازدید از آن به همه افرادی که به ترکیه سفر می نمایند توصیه می گردد.

سایر مکان هایی که رنگ های جذاب و شادی دارند

اگر دوست دارید سایر مکان های رنگارنگی که در کشور ترکیه جا خوش نموده اند را از نزدیک تماشا کنید باید سری به هتل های خیابان یرباتان در منطقه سلطان احمد بزنید. این هتل ها نمای بیرونی جذاب و رنگی دارند و با رنگ های شادی همچون صورتی، آبی و زرد پوشیده شده اند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید بیشتر خانه های قدیمی که در کشور ترکیه از روزگاران قدیم به یادگار مانده اند با رنگ های جذاب و شادی زیباسازی شده اند. برای آن هایی که دنبال چنین محله های رنگی هستند بازدید از محله های قدیمی کشور ترکیه یک امتیاز منحصر به فرد محسوب می گردد.

استانبولترکیه

منبع: الی گشت

به "معرفی محله های رنگی ترکیه که در سفر به این کشور نباید دیدن آن ها را از دست داد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی محله های رنگی ترکیه که در سفر به این کشور نباید دیدن آن ها را از دست داد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید