نکات کاربردی برای ایمنی بچه ها در سفر

به گزارش وبلاگ نیک دل، اگر قصد دارید با نوزاد خود یک سفر جاده ای داشته باشید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما یاری می نماید تا کودک خود را ایمن و راحت نگه دارید.

نکات کاربردی برای ایمنی بچه ها در سفر

طبق تحقیقات انجام گرفته آسیب های ناشی از حوادث از علل اصلی معلولیت ها، ناهنجاری های دایمی و مرگ ومیر در بچه ها است و هر سال تعداد زیادی از بچه ها حوادثی تلخ را تجربه می نمایند؛ به همین علت پیشگیری از آسیب به بچه ها مسئولیت بزرگی است که نیازمند تعهد و مشارکت دولت و خانواده ها و حتی خود کودک است.

والدین و مراقبان کودک در خانه و خارج از خانه باید با دقت در جزئیات مانع از آسیب تماشا بچه ها شوند و در پیشگیری از حوادث و ایمنی بچه ها نقش فعالی داشته باشند. در تعطیلات نوروزی و مسافرت متأسفانه گاهی اوقات به علت ناآگاهی و غفلت از سوی والدین و کودک شاهد آسیب هایی به بچه ها هستیم که در بعضی موارد تنها به معلولیت و ناهنجاری های دائمی ختم نمی شوند و متأسفانه حتی باعث مرگ ومیر در بچه ها می شوند؛ اما در بین حوادث و آسیب های موجود بیشترین خطراتی که ممکن است در سفرهای نوروزی و مسافرت بچه ها را تهدید کند، آسیب هایی مانند حوادث ترافیکی، مسمومیت ها، غرق شدگی و سقوط است.

در گفت وگو با زهرا کبیری، کارشناس مدیریت امداد و سوانح طبیعی، مربی امداد و یاری های اولیه و بعلاوه مدرس طرح دادرس نکاتی که ممکن است در زمان وقوع این حوادث به مدیریت درست حادثه یاری کند را مرور نموده ایم، نکاتی که خواندنشان برای والدینی که با بچه ها خود به سفرهای نوروزی رفته اند، خالی از لطف نیست.

برترین سن برای سفر با کودک چه سنی است؟

برترین زمان ها، بیشتراً موافق هستند، بین سه تا نه ماهگی است، زمانی که بچه ها هنوز تحرک ندارند، و بعد از دو یا سه سالگی. ایده در اینجا دور زدن مرحله کودک نوپا، و مهمتر از آن، اجتناب از پرواز با نوزادان خردسال است.

به نقل از هلثی چیلدرن سفر با بچه ها می تواند یک لذت و چالش همزمان باشد. آموزشگاه اطفال آمریکا (AAP) نکات زیر را برای سفرهای خانوادگی ایمن و بدون استرس ارائه می دهد.

سفر با کودک از طریق ماشین

سفرهای جاده ای در کشورهای در حال توسعه می تواند بسیار خطرناک باشد. مطمئن شوید که بچه ها از صندلی ماشین مناسب استفاده نمایند. به راننده خود بگویید که عجله ندارید، بخواهید از تلفن همراه استفاده نکنید و تاکید کنید که برای رانندگی ایمن پاداش خواهید داد.

همواره از صندلی ماشین برای نوزادان و بچه ها خردسال بهره ببرید. همه نوزادان و بچه ها نوپا باید تا حد امکان روی صندلی ماشین رو به عقب سوار شوند تا زمانی که به بالاترین وزن یا قد مجاز از طریق سازنده صندلی ماشین برسند. هنگامی که کودک شما از حد مجاز قد یا وزن رو به عقب بزرگتر شد، باید روی صندلی ماشین رو به جلو سوار گردد. توصیه های به روز شده در خصوص سفر ایمن را می توانید در اینجا پیدا کنید.

اگر شما نتوانید صندلی خود را همراه داشته باشید، بیشتر شرکت های اجاره ای می توانند صندلی ماشین را ترتیب دهند. با این حال، آنها ممکن است انتخاب محدودی از صندلی ها داشته باشند. آنالیز کنید که صندلی ای که آنها ارائه می نمایند با مقدار و سن کودک شما مناسب است، به نظر می رسد در شرایط خوبی واقع شده است، و قبل از پذیرش آن، دفترچه راهنمای آن ارائه شده است.

کودکی که صندلی ماشین خود را با تسمه بزرگتر نموده است (او به بالاترین وزن یا قد مجاز برای صندلی خود رسیده است، شانه هایش بالای شکاف های دسته بالایی قرار دارند یا گوش هایش به بالای صندلی رسیده است) باید کمربند سوار گردد. -قرار دادن صندلی یاریی تا زمانی که کمربند ایمنی وسیله نقلیه به درستی ببندد (معمولاً زمانی که کودک به قد 4 دقیقه و 9 اینچ می رسد و بین 8 تا 12 سال سن دارد).

همه بچه ها زیر 13 سال باید در صندلی عقب وسایل نقلیه سوار شوند.

هرگز صندلی ماشین رو به عقب را در صندلی جلوی وسیله نقلیه ای که کیسه هوا دارد قرار ندهید.

با بستن کمربند ایمنی، حتی در تاکسی، الگوی خوبی باشید.

بچه ها اغلب در یک سفر جاده ای طولانی بی قرار یا تحریک پذیر می شوند. با اشاره به منظره ها جالب در طول مسیر و با آوردن اسباب بازی های نرم و سبک وزن و موسیقی مورد علاقه برای آواز خواندن، آنها را مشغول کنید.

برای توقف رانندگی برنامه ریزی کنید و هر دو ساعت یکبار به خود و فرزندتان استراحت بدهید.

هرگز فرزندتان را حتی برای یک دقیقه در ماشین تنها نگذارید. دمای داخل ماشین می تواند در عرض چند دقیقه به سطوح مرگبار برسد و کودک در اثر گرمازدگی جان خود را از دست بدهد. برای اطلاعات بیشتر به جلوگیری از مرگ کودک در اتومبیل های داغ مراجعه کنید.

علاوه بر یک بسته بهداشتی مسافرتی، والدین باید آب و تنقلات سالم، دستمال مرطوب مخصوص بچه ها، پماد بثورات پوشک و ملحفه ضد آب و ضد حشرات را برای بازی ایمن در خارج از خانه همراه داشته باشند.

منبع: گردشبان

به "نکات کاربردی برای ایمنی بچه ها در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کاربردی برای ایمنی بچه ها در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید