واکنش رئیس سازمان هواشناسی به تغییر استانداردهای کیفیت هوا ، نمی توان استاندارها را تغییر داد

به گزارش وبلاگ نیک دل، رئیس سازمان هواشناسی گفت: نمی توان استانداردهای سنجش آلودگی هوا را تغییر داد چرا که در تمام جهان شاخص ها و تعاریف آن ها به همین شکل است و تنها می توان نحوه برخورد و واکنش نسبت به آن را تغییر داد.

واکنش رئیس سازمان هواشناسی به تغییر استانداردهای کیفیت هوا ، نمی توان استاندارها را تغییر داد

به گزارش وبلاگ نیک دل، تاج بخش رئیس سازمان هواشناسی درباره اینکه آیا در فصل بهار و تابستان مجددا خیزش گرد و خاک پیش بینی می گردد یا خیر، گفت: با توجه به اینکه خیزش گرد و خاک به منابع مختلفی از جمله داخلی و خارجی وابسته است و رودخانه هایی که در کشورهای همسایه وجود دارند، خشک شده اند در بهار و تابستان احتمال خیزش گرد و خاک وجود دارد. این در حالی است که بسیاری از منابع داخلی همانند تالاب های خشک شده نیز وجود دارند که با وزش باد خیزش گرد و خاک اتفاق می افتد.

جنجال تعطیلی مدارس ؛ اختلافات بالا گرفت | مخالفت وزارت بهداشت با تغییر استانداردهای شاخص آلودگی هوا برای تعطیلی مدارس

او درباره مساله تغییر استانداردهای کیفیت هوا گفت: نمی توان استانداردها را تغییر داد چراکه در تمام جهان شاخص ها و تعاریف آن ها به همین شکل است و تنها می توان نحوه برخورد و واکنش نسبت به آن را تغییر داد. به طور مثال اگر در حال حاضر در شاخص 150 مدارس تعطیل می شوند از شاخص 200 به بعد مدارس تعطیل شوند. نکته مهم این است که این تغییرات در سلامت مردم تاثیرات منفی دارد. چراکه آلاینده ها در ضریب هوش و تنفس آنها تاثیرگذار است. اما دائما هم نمی توان مدارس و ادارات را تعطیل کرد چراکه با تعطیلی های مستمر در امور کشور مشکل ایجاد می گردد. بنابراین اقدام مناسب کنترل آلاینده ها است.

سحر تاج بخش در یک برنامه تلویزیونی درباره شرایط بارندگی ها طی سه هفته اخیر اظهار کرد: این بارندگی ها در سطح کشور در شرایط مناسبی بودند. اگرچه بارندگی ها به طور کلی کمتر از نرمال هستند اما پیش بینی می گردد که طی هفته های آینده به حد نرمال برسند. با وجود بارندگی هایی که رخ داد نیمه شمالی کشور حتی استان های ساحلی شرایط مناسبی ندارند.

او اضافه نمود: این در حالی است که پاییز امسال نیز کم بارشی شدیدی وجود داشت و طی دو سال گذشته هم خشکسالی در کشور حاکم بود بنابراین کشاورزان در شمال کشور شرایط خوبی ندارند اما به علت اینکه بارندگی ها در جنوب کشور تمرکز داشتند استان های جنوبی به خصوص استان بوشهر شرایط مناسبی دارند.

پیش بینی بارش های مناسب طی هفته های آینده

رئیس سازمان هواشناسی درباره بارش های ماه های آینده گفت: طی ماه های آینده قطعا بارش هایی خواهیم داشت و به حد نرمال نیز خواهند رسید اما الگوهای آن ها نیز همانند سه هفته گذشته است و تمرکز در جنوب کشور خواهد بود. براساس پیش بینی های صورت گرفته تا نیمه های اردیبهشت نیز این بارش ها با همین الگو در جنوب کشور حتی تا بیش از حد نرمال و در شمال کشور کمتر از نرمال خواهد بود و شرایط توزیع بارش ها اصلا مناسب نیست. حتی در بارش های هفته آینده نیز تمرکز بیشتر در جنوب کشور خواهد بود.

کاهش دمای دی ماه طبیعی بود

او اضافه نمود: طی دی ماه و اوایل بهمن ماه شدیدترین کاهش دمای کشور را داشتیم و این اندازه از کاهش دما در این بازه زمانی طبیعی است. چند سال اخیر به علت افزایش دما و خشکسالی تجربه زمستان سرد برای ما ملموس نبود. اما الگوی زمستانی همین هوای سرد است و به علت عدم تجربه هوای سرد طی چندسال اخیر، چند استان در کاهش دما رکورد زدند.

تاج بخش اضافه نمود: در بعضی از شهرها که رکورد دما زده شد این کاهش دما بی سابقه نبود ولی به علت اینکه در بازه زمانی چند سال گذشته چنین کاهش دمایی اتفاق نیفتاده بود، بعضی تصور کردند که زمستان سخت و بی سابقه ای رخ داد. با وجود پدیده سرما در تمام استان ها این کاهش دما در خراسان رضوی از جمله فریمان از سایر نقاط چشمگیرتر بود.

پیش بینی افزایش دما برای روزهای به جای مانده زمستان

رئیس سازمان هواشناسی درباره شرایط دما طی هفته های آینده گفت: الگوهای هواشناسی نشان دهنده کاهش دما طی هفته های آینده نیست و از هفته آینده شاهد افزایش دما خواهیم بود و بعد از عبور این دو موج بارشی در هفته پیش رو برای بیشتر نقاط کشور افزایش دما خواهیم داشت. این در حالی است که الگوهای پایدار تا آخر هفته نیز وجود خواهد داشت.

او درباره پیش بینی جوی هفته آینده گفت: دو موج متوالی بارش برف و باران طی دو هفته آینده پیش بینی می گردد که در آن موج بارشی نیز تمرکز بر جنوب کشور و زاگرس مرکزی خواهد بود و بعلاوه تهران نیز به ویژه نواحی شمالی بارش برف و باران را تجربه خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "واکنش رئیس سازمان هواشناسی به تغییر استانداردهای کیفیت هوا ، نمی توان استاندارها را تغییر داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش رئیس سازمان هواشناسی به تغییر استانداردهای کیفیت هوا ، نمی توان استاندارها را تغییر داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید