ویدئویی از بیرون انداختن زباله های ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش وبلاگ نیک دل، یک ویدیوی تازه نشان می دهد که بیرون انداختن زباله ها از ایستگاه فضایی بین المللی (ISS) اغلب به یاری یک ربات احتیاج دارد.

ویدئویی از بیرون انداختن زباله های ایستگاه فضایی بین المللی

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، وودی هوبرگ (Woody Hoburg) فضانورد ناسا در یک ویدئوی تازه، یک قطعه استوانه ای از زباله های فضایی را نشان می دهد که پس از پرتاب شدن به وسیله یک بازوی رباتیک کانادایی، به طور ایمن به سمت زمین حرکت می نماید. مسیر زباله ها باید در تابستان 2025 به جو زمین برسد؛ بدون این که خطری برای ایستگاه فضایی بین المللی وجود داشته باشد.

هوبورگ در حالی دیده می گردد که بازوی رباتیک کانادارم 2 (Canadarm 2) پشت سر او در یک پنجره به وضوح قابل مشاهده است. این زباله ها که به عنوان تجهیزات پشتیبانی پرواز شناخته می شوند، در سوم جولای هنگام فیلمبرداری رها شدند. هوبرگ در این ویدئو می گوید: خلاص شدن از زباله ها در ایستگاه فضایی فوق العاده است.

هوبورگ گفت که خدمه ایستگاه فضایی تمام کوشش خود را برای خلاص شدن از اقلام غیر ضروری، پیش از بالا بردن مجدد یا ریبوست (Reboost) دوره ای انجام می دهند. ریبوست زمانی است که یک فضاپیمای متصل، مدار ایستگاه را بالا می برد تا از سقوط آن در جو زمین جلوگیری کند. هوبورگ در خصوص ریبوست گفت که از نظر مصرف سوخت، کارآمدتر است.

زباله هایی که در سوم ژوئیه رها شدند، به جای مانده یک مجموعه از پیاده روی های فضایی هستند که برای نصب آرایه های خورشیدی تازه انجام شدند تا منبع تغذیه ایستگاه فضایی بین المللی را تقویت نمایند. آرایه های خورشیدی به طور طبیعی همراه با باتری ها تخریب می شوند. بنابراین، فضانوردان به نصب آرایه ها و باتری های تازهی پرداختند که آخرین آن در 15 ژوئن بود.

آرایه های خورشیدی با تجهیزات پشتیبانی پرواز به فضا رفتند که هوبورگ آن ها را به عنوان براکت فلزی بزرگی توصیف کرد که توانست آرایه ها را در حین پرتاب مهار کند. این مهار برای محافظت کردن از آرایه ها در برابر لرزش و نیروی گرانشی که موشک ها در حین پرتاب تجربه می نمایند، مورد احتیاج بود.

کنترل نماینده های رباتیک کانادارم 2 در سوم ژوئیه، تجهیزات غیرضروری را از یکی از مراکز کنترل مأموریت در تأسیسات تحت نظارت هوبورگ خارج کردند. هوبورگ نگفت که کدام مرکز این کار را انجام داده است، اما معمولا آژانس فضایی کانادا چنین فعالیت هایی را به وسیله مرکز کنترل مأموریت خود در نزدیکی مونترآل انجام می دهد.

این ویدئو تنها ویدیویی نیست که هوبورگ در آن فعالیت های روزانه ایستگاه فضایی بین المللی را نشان می دهد. او اخیرا در ویدئوی دیگری، تجهیزات معمولی را که فضانوردان در طول پیاده روی های فضایی استفاده می نمایند به نمایش گذاشت و بعلاوه، گزیده ای از یک نشست با مرکز کنترل ماموریت را به مردم ارائه داد تا فعالیت های مورد احتیاج در مدار را بدانند.

منبع: فرارو

به "ویدئویی از بیرون انداختن زباله های ایستگاه فضایی بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویدئویی از بیرون انداختن زباله های ایستگاه فضایی بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید