طرح کتابگردون گزیر به دژگان رسید

به گزارش وبلاگ نیک دل، کتابدار کتابخانه مشارکتی استوار گزیر در گفت و گو با خبرنگاران در بندرعباس، از سفر یک روزه مدیر و کتابداران این کتابخانه به روستای دژگان اطلاع داد و گفت: در ادامه طرح کتابگردون این دفعه به دعوت باشگاه کتابخوانی دژ به دهستان دژگان مهد علم رفتیم.

طرح کتابگردون گزیر به دژگان رسید

مریم آرمون اضافه نمود: دهستان دژگان را می توان مهد علم روستاهای کشور دانست چنانچه قدمت مدرسه محمدیه آن به دارالفنون می رسد.

وی ادامه داد: اعضای کتابگردون استوار(عبدالواحد حسینی مدیر کتابخانه، محمد زارعی، حنیفه برهنجت، طیبه نعمتی و مریم آرمون) طی این طرح با بازدید از کتابخانه تازه تاسیس کودک و نوجوان دژ، نشست مشورتی با عبدالله بازافکن مدیریت فرهنگی منطقه، محفوظه صالحی مدیر کتابخانه و مریم روباگیر تسهیلگر باشگاه کتابخوانی دژ برگزار کردند.

این مروج کتاب اضافه نمود: خاله طیبه قصه گو، نیز برای بچه ها و نوجوانان در کتابخانه قصه شیرین عقل انسان تعریف و به همه بچه ها کتاب های داستان اهداء کرد.

آرمون شرح داد: در ادامه نشست مسئولان کتابخانه دژگان برای پیشرفت هرچه بهتر و بیشتر کتابخانه، ارتقای فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در دژگان سوالاتی مطرح کردند و انتقال تجربه شد.

این کتابدار فعال در سرانجام گفت: مدیر کتابخانه مشارکتی استوار گزیر قول مساعد همکاری و همیاری برای پیشرفت فرهنگ کتابخوانی و راه اندازی کتابخانه های دهستان دژگان و روستاهای حومه را داد و بعلاوه وعده کرد تا نیازمندی های حوزه کتاب این دهستان را رفع کند.

طرح کتابگردون از دو سال پیش به همت کتابخانه استوار گِزیر شروع شده است و تا به امروز به روستاهایی مانند: مهرکان، باورد، بَرست، زیارت، چاه عبدالرحمن، پارو و ... رفته است و در آخرین ایستگاه در مکتب خانه دژگان میهمان بچه ها و نوجوانان دژگانی بود.

دهستان دژگان، یکی از دهستان های بخش مهران شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است. مرکز این دهستان، روستای دژگان در فاصله حدود 120 کیلومتری غرب بندرعباس و حدود 80 کیلومتری شرق روستای گزیر قرار گرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "طرح کتابگردون گزیر به دژگان رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح کتابگردون گزیر به دژگان رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید