گزارش عملکرد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ منتشر شد

به گزارش وبلاگ نیک دل ، به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور فرهنگی با توضیح وظایف از پیش معین شده و براساس اسناد بالادستی، مجموعه برنامه ها و اقداماتی را طراحی و با همکاری و مشارکت دست اندرکاران حوزه نشر، صنوف مربوطه و مشارکت نهادهای دیگر انجام می دهد. هرساله دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی به تدوین و تهیه گزارش آماری و توصیفی عملکرد ادارات و موسسات تابعه معاونت امور فرهنگی اقدام می نماید. سال جاری نیز گزارش عملکرد معاونت امور فرهنگی در سال 1400 در 7 بخش تهیه و تدوین و در تهیه این گزارش کوشش شد با ارائۀ گزارش عملکرد ستاد معاونت امور فرهنگی، دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی، دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی، دفتر امور چاپ و نشر، اداره مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی و خانه کتاب و ادبیات ایران، زمینه ای مهیا گردد تا گام های روشن تری در مسیر اهداف و چشم اندازهای معین شده برداشته و معیاری برای ارزیابی شرایط این ادارات به مخاطبان بیرونی ارائه نمایند.

گزارش عملکرد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ منتشر شد

این گزارش شامل توضیح وظایف سازمانی، تقویم فعالیت های فرهنگی، مشروح فعالیت ها و در سرانجام موانع و مسائل به همراه پیشنهادات و با برنامه آینده هرکدام از این دفاتر است. در بخش های آماری این گزارش، مقایسه بین سال 1400 با سال 1399 آورده شده است. در بخش سرانجامی نیز به چالش ها و موانع موجود پرداخته شده است. پیشنهادات و برنامه های آینده نیز بخش کوتاه اما بسیار مهمی است که دو نکته را یادآور می گردد، نخست تدوین برنامه های هر دفتر برای سال آینده و دوم فراهم آوردن مشخص مسیر آینده که می تواند یکی از ملاک های ارزیابی عملکرد نیز قرار گیرد.

در این گزارش، کوشش شده است اقدامات هرکدام از دفاتر و موسسات به صورت توصیفی و آماری و هم با ارائه نقطه ضعف ها به طور دقیق ثبت، ضبط، تدوین و منتشر گردد.

تنظیم و تدوین این گزارش را سجاد جمشیدیان، مهناز سمیعی زیرنظر محمدعلی مرادیان برعهده داشتند. در تهیه و تدوین این مجموعه راحله هوشمند، امور مالی معاونت امور فرهنگی)، مجید سامی، دفتر امور چاپ و نشر، سید سعید محمدی حسینی نژاد، فروغ ریحانی و سهیلا کیاسی، دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی، فاطمه محبی، دفتر توسعه کتاب و کتاب خوانی، علی رجبی، موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و علیرضا نوری زاده، دفتر مجامع، تشکل ها و فعالیت های فرهنگی همکاری داشتند.

گزارش عملکرد معاونت امور فرهنگی سال 1400

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "گزارش عملکرد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش عملکرد معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید