4 نکته کلیدی که قبولی های کنکور باید بدانند

به گزارش وبلاگ نیک دل، داوطلبانی هم که صرفاً در همین مرحله از آزمون (نوبت اول آزمون سراسری 1402) شرکت کرده اند، با نمره کل آزمون این مرحله (دی ماه سال 1401) و سوابق تحصیلی و اعمال سهمیه به صورت کارنامه حاوی رتبه و... که در مردادماه به آنها اعلام خواهد شد، می بایست براساس کارنامه مذکور نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.

4 نکته کلیدی که قبولی های کنکور باید بدانند

پذیرفته شدگان اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ضروری است چهار نکته کلیدی برای پذیرش نهایی در این آزمون را بدانند.

به گزارش ایسنا، نتیجه علمی نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 سه شنبه شب به صورت کارنامه حاوی نمرات خام بر روی درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش نهاده شد و داوطلبان می توانند با وارد نمودن اطلاعات مورد احتیاج، کارنامه خود را مشاهده کنند.

بر این اساس پذیرفته شدگان اولیه نوبت اول آزمون سراسری سال 1402 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی ضروری است چهار نکته اساسی در مورد این آزمون را بدانند.

1- نتیجه علمی داوطلبانی که در این آزمون شرکت نموده و قصد شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 (تیرماه سال 1402) با همان گروه آزمایشی قبلی را دارند، با نمره کل آزمون و سوابق تحصیلی و اعمال سهمیه به صورت کارنامه حاوی رتبه و... در مردادماه به داوطلبان اعلام خواهد شد و داوطلبان باید براساس کارنامه مذکور نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

2- نتیجه علمی داوطلبانی که در این آزمون شرکت نموده و در نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 (تیرماه سال 1402) با گروه آزمایشی متفاوت شرکت کنند، در بازه زمانی اعلامی و مطابق با انتخاب یک گروه آزمایشی اصلی (ریاضی، تجربی و انسانی) و یک یا دو گروه علاقمندی (هنر و زبان های خارجی)، با اعمال نمره کل آزمون گروه مورد نظر و نمره کل سوابق تحصیلی و اعمال سهمیه، کارنامه حاوی رتبه و ... در مردادماه به داوطلبان اعلام خواهد شد و با توجه به این کارنامه می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

3- داوطلبانی هم که صرفاً در همین مرحله از آزمون (نوبت اول آزمون سراسری 1402) شرکت نموده اند، با نمره کل آزمون این مرحله (دی ماه سال 1401) و سوابق تحصیلی و اعمال سهمیه به صورت کارنامه حاوی رتبه و... که در مردادماه به آنها اعلام خواهد شد، می بایست براساس کارنامه مذکور نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

4-در مورد رشته هایی که دارای آزمون عملی می باشند در زمان پرینت کارت آزمون نوبت دوم (تیرماه 1402) اطلاع رسانی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مجموعاً 978 هزار و 460 داوطلب در نوبت اول کنکور 1402 ثبت نام کردند و این آزمون در روزهای 29 و 30 دی ماه امسال برگزار گردید و بر اساس آمار، 60 درصد داوطلبان را زنان و 40 درصد داوطلبان را مردان تشکیل دادند.

در نوبت اول کنکور 1402، گروه علوم تجربی با 450 هزار و 577 داوطلب، بیشترین تعداد داوطلب شرکت کننده را داشت. سپس گروه علوم انسانی با 309 هزار داوطلب قرار داشت، در گروه علوم ریاضی و فنی 120 هزار و 95 داوطلب شرکت نموده اند، بعلاوه گروه هنر 39 هزار داوطلب و گروه زبان نیز 59 هزار داوطلب شرکت کننده داشت.

ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 از 15 فروردین ماه سال آینده شروع می گردد و تا 21 فروردین ادامه خواهد داشت.

داوطلبان می توانند سئوال یا درخواست خود را به وسیله سامانه پاسخگویی اینترنتی به نشانی https://request.sanjesh.org/ به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال کنند یا در صورت لزوم می توانند سئوالات خود را در ساعات اداری با شماره تلفن 42163 با پیش شماره 021 در میان بگذارند.

منبع: عصر ایران

به "4 نکته کلیدی که قبولی های کنکور باید بدانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 نکته کلیدی که قبولی های کنکور باید بدانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید