معماری و عمران

دسترسی های شهرک غرب تهران

ایستگاه های مترو و اتوبوس در کنار بزرگراه ها و یا ایستگاه های تاکسی هر یک از آن ها از جمله اندازه دسترسی است که در شهرک غرب تهران وجود دارد و می توانید از آن ها استفاده کنید.

19 مهر 1402

مساحت مسکن ملی: از 50 تا 90 متر

آن طور که مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران بیان نموده متراژ واحدهای نهضت ملی مسکن در استان تهران بین 50 تا 90 متر مربع مشخص شده است؛ اوایل ماه جاری نیز مدیرعامل شهرهای تازه هزینه ساخت هر متر از این واحدها را 7.5 تا 8 میلیون تومان خاطرنشان کرد.

21 شهریور 1402

انتشار ویدئوی کار کردن کارمندان با کلاه ایمنی جنجالی شد

انتشار ویدئوی کار کردن کارمندان با کلاه ایمنی جنجالی شد

12 شهریور 1402

گران ترین آپارتمان های جهان

آپارتمان های مجموعه هاید پارک که به علت قرار گرفتن در بالای هاید پارک لندن به این نام مشهور شده اند به عنوان گران ترین آپارتمان های جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

25 مرداد 1402

تصاویر لحظه بازسازی لباس جهان پهلوان تختی از طریق بازسازی گران آثار تاریخی

شلوار پهلوانی غلام رضا تختی که برای انجام اقدامات حفاظتی به پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی-فرهنگی سپرده شده بود در دست بازسازی قرار گرفت.

9 مرداد 1402

تخریب و نابودی کاشی های مسجد وکیل شیراز

ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، تخریب و نابودی کاشی های مسجد وکیل شیراز صورت پذیرفت.

4 مرداد 1402

طراوت و زیبایی پوست با ماسک شیر

رسیدگی به پوست یکی از کارهای مهمی است که افراد باید انجام دهند. انواع ماسک های خانگی وجود دارد که می تواند پوست شما را از هر مسئله ای نجات دهد، یکی از این ماسک ها، ماسک شیر است.

6 تیر 1402

رونمایی از کارت شناسایی هنرمندان با هولوگرام اختصاصی

کارت شناسایی هنرمندان با هولوگرام اختصاصی برای آنان، نشان می دهد که او فردی متعلق به جامعه هنری است.

22 خرداد 1402

غارهای مخصوص خاکسپاری در سرزمینهای اشغالی کشف شد

ایسنا/ براساس خبرهای بدست رسیده، غارهای مخصوص خاکسپاری در سرزمینهای اشغالی کشف شد.

15 خرداد 1402

تنها گریه کن را صوتی بشنوید

به گزارش خبرنگاران ، کتاب صوتی تنها گریه کن که روایتی است از زندگی اشرف سادات منتظری، مادر شهید محمد معماریان به زودی منتشر خواهد شد. این کتاب صوتی با صدای ملیحه شبانیان و به وسیله مجموعه سماوا فراوری شده است.

14 خرداد 1402

موزه شهر سوخته یکی از موزه های دیدنی ایران است

سیری در ایران/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، موزه شهر سوخته یکی از موزه های دیدنی ایران است.

30 اردیبهشت 1402

زره جالب خاندان کراکوف در یکی از مهم ترین لوکیشن های تاریخی جهان!

در تصویر زره مربوط به سرباز لهستانی خاندان کراکوف که از صفحه ها و اتصالات حلقه ای فولادی ساخته شده، را مشاهده می کنید. در این زره قرن شانزدهمی از 1074صفحه فولادی استفاده شده است.

22 اردیبهشت 1402

مجسمه ناممکن و حل یک معمای باستانی ، عکس

طبق گفته یک محقق، راز مجسمه ناممکن مصر باستان که در آن دو فرد دیده می شوند که یکی از آنها فرعون است، ممکن است به زودی رمزگشایی گردد.

14 اردیبهشت 1402

سرمایه گذاری برای ساخت خانه در منطقه 15 رکورد زد

ساخت وسازهایی که همراه با توسعه باشد، چهره فرسوده و ناکارآمد شهر را دگرگون می سازد و در این زمینه افزایش صدور پروانه ساختمانی یعنی ساخت وساز بیشتر و در ادامه بازسازی و توسعه بیشتر شهر.

12 اردیبهشت 1402

بهترین پارک های ملی کره جنوبی

کره جنوبی کشوری خارق العاده است که بیشتر برای کاخ های شگفت انگیز، غذاهای خوشمزه، فروشگاه ها و حمام ها و آبگرم های کره ای در سطح جهانی اش شناخته می شود. این کشور به سرعت در حال رشد و حرکت همچنین به بازدیدکنندگان فرصتی را برای گشت و گذار در میان پارک های...

29 اسفند 1401

نئاندرتال ها که بودند و چرا منقرض شدند؟

تصویر بازسازی شده از یک نئاندرتال زن با استفاده از DNA باستانی آن ها نشان می دهد که آن ها تا حدود زیادی شبیه انسان های امروزی بودند، آن ها ابرو های برجسته تری داشتند، و دندان ها و چشم های آن ها بزرگتر از انسان های امروزی بوده است. همچنین دانشمندان معتقدند...

22 اسفند 1401

با ایده های دکوراسیون راهرو به خانه خود رنگ بیافزایید

برای دکوراسیون راهرو باید جزئیات کوچک را از دست ندهید. در این مقاله ایده های دکور راهرو را به شما ارائه می دهیم. شما می توانید هر نکته مورد علاقه را در خانه خود اعمال نموده و بدین ترتیب دکوراسیونی مدرن ایجاد کنید. پس با ما همراه باشید.

19 اسفند 1401

عبدالمجید ارفعی در آزما، نوروز هست، ما باشیم یا نباشیم

به گزارش خبرنگاران، این شماره با یادداشت هایی از هوشنگ اعلم -سردبیر آزما - و ندا عابد - مدیر مسئول - با تیترهای از سبزی جوانه، جنگل امید می دمد و آرزویی برای زیباترین گربه جهان آغاز شده و در ادامه از عباس معروفی، احمد وکیلیان و عمران صلاحی در بخش اندر احوالات...

17 اسفند 1401

مقدار اقساط وام مسکن کاهش می یابد؟

این روز ها بحث تسهیلات نهضت ملی مسکن و نرخ سود آن داغ شده است و در حالی که خبر هایی از رشد نرخ سود این تسهیلات اعلام شد، اما وزیر راه و شهرسازی چندی پیش خبر خوشی در رابطه با کاهش اندازه اقساط این طرح داده است.

10 اسفند 1401

معرفی هتل های سه ستاره در کیش

جزیره بسیار زیبای کیش دارای تفریحات مهیج و سرگرم کننده زیادی است و هر سال تعداد قابل توجهی از گردشگران داخلی و خارجی را به سمت خود جذب می نماید.

10 اسفند 1401
تعداد: (90)