بیشتر داوطلبان نظام قدیم به امید پذیرش در رشته های پزشکی پشت کنکور مانده اند ، نظام قدیمی ها کمتر از 100 هزار نفر

به گزارش وبلاگ نیک دل، رئیس سازمان سنجش گفت: بیشتر داوطلبان کنکور نظام قدیم در گروه آزمایشی علوم تجربی هستند و به امید پذیرش در رشته های پزشکی گاهی سه تا چهار بار کنکور داده اند.

بیشتر داوطلبان نظام قدیم به امید پذیرش در رشته های پزشکی پشت کنکور مانده اند ، نظام قدیمی ها کمتر از 100 هزار نفر

ابراهیم خدایی، رییس سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه وبلاگ نیک دل، درباره عدم تمدید کنکور نظام قدیم و آمار شرکت کنندگان این گروه اعلام کرد: فارغ التحصیلان نظام قدیم حدود 258 هزار نفر هستند که برای حدود 196 هزار نفر آن ها سال جاری تحت عنوان کنکور نظام قدیم دفترچه چاپ شد و مابقی این افراد در کنکور نظام جدید شرکت کردند.

خدایی با بیان اینکه از 196 هزار نفر حدود 53 هزار نفر فارغ التحصیلان مقطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند، گفت: 118 هزار نفر از افرادی که در کنکور نظام قدیم سال جاری شرکت کردند در گروه آزمایشی علوم تجربی بودند که حداقل سه بار کنکور نظام قدیم دادند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: پیش بینی می کنیم که سال 1400 حدودا بین 80 تا 85 هزار داوطلب نظام قدیم داشته باشیم که این افراد حدودا 60 هزار نفر در گروه علوم تجربی هستند. در سایر زیرگروه های آزمایشی تعداد داوطلبان نظام قدیم کمتر است.

وی اعلام کرد: بیشتر داوطلبان نظام قدیم بر سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تمرکز نموده اند و چندین سال پشت کنکور مانده اند تا در این رشته ها پذیرش شوند.

خدایی درباره یکی از دلایل عدم تمدید کنکور نظام قدیم گفت: بیش از 6 سال است که نظام آموزشی متوسطه تغییر پیدا نموده است و سازمان سنجش برای اینکه تعادل سوالات (سختی و آسانی) را در نظر داشته باشد بیشتر بر مشترکات تمرکز می کرد و اینگونه محتوای نظام آموزشی متوسطه که براساس سند سندتحول و نقشه جامع علمی کشور تغییر یافته است عملا از سوی معلمان و دانش آموزان با بی توجهی روبه رو می شد، چون در کنکور سوال نمی آمد از توجه و تمرکز بر ارائه و مطالعه آن خودداری می شد و سیستم آموزشی کشور را برهم ریخته بود.

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان کنکور نظام قدیم دیگر کمتر از 70 تا 80 هزار نفر داوطلب نخواهند شد، توضیح داد: شورای سنجش و پذیرش دانشجو سال 98 مطابق با درخواست داوطلبان نظام قدیم تنها برای یکسال دیگر این کنکور را تمدید کرد و در اطلاع رسانی ها اعلام شد که کنکور سال 99 آخرین کنکور نظام قدیم است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور عنوان نمود: از آنجایی که داوطلبان کنکور نظام قدیم برای یک سال دیگر درخواست تمدید کنکورشان را داشتند، اما شورای سنجش و پذیرش دانشجو پس از بحث و آنالیز کارشناسانه با چنین مسئله ای موافقت نکرد و از سال آینده (یعنی کنکور 1400 به بعد) کنکور نظام قدیم نخواهیم داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بیشتر داوطلبان نظام قدیم به امید پذیرش در رشته های پزشکی پشت کنکور مانده اند ، نظام قدیمی ها کمتر از 100 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیشتر داوطلبان نظام قدیم به امید پذیرش در رشته های پزشکی پشت کنکور مانده اند ، نظام قدیمی ها کمتر از 100 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید