اختیار تعطیلی مدارس به شورای آموزش و پرورش استان ها داده می گردد

به گزارش وبلاگ نیک دل، براساس طرح مدیریت زمان آموزش و پرورش که در کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم آنالیز شد اختیار تعطیلی و بازگشایی مدارس در مواقع ضروری و پیش بینی نشده به عهده شورای آموزش و پرورش استان ها است و تصمیمات اتخاذ شده به وسیله رئیس شورا ابلاغ می گردد.

اختیار تعطیلی مدارس به شورای آموزش و پرورش استان ها داده می گردد

به گزارش ایرنا، علیرضا منادی سفیدان در شرح نشست روز دوشنبه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی به وبلاگ نیک دل گفت: در نشست امروز طرح مدیریت زمان آموزش و پرورش در مدارس آنالیز و 4 ماده آن به تصویب نمایندگان رسید.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس یازدهم اضافه نمود: با این طرح مقدار ساعتی که برای آموزش در مقاطع مختلف مشخص شده، باید رعایت گردد. متأسفانه با تقویم آموزشی فعلی 40 درصد زمان آموزشی در مدارس به علت فقدان برنامه صحیح و حوادث پیش بینی نشده از دست می رود. به همین علت این قانون، انعطافی ایجاد نموده که آغاز و سرانجام سال تحصیلی در یک فرآیند 12 ماهه و بر اساس ساعات برنامه درسی ملی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش مشخص گردد.

منادی سفیدان یادآور شد: براساس این طرح اختیار تعطیلی و بازگشایی مدارس در مواقع ضروری و پیش بینی نشده به عهده شورای آموزش و پرورش استان ها است و تصمیمات اتخاذ شده به وسیله رئیس شورا ابلاغ می گردد.

وی تاکید نمود: شورای آموزش و پرورش استان ها موظفند بر مبنای چهارچوب کلان و متناسب با پیشنهاد شورای عالی آموزش و پرورش شهرستان ها یا منطقه ها، نسبت به توزیع زمانی اجرای برنامه های آموزشی تربیتی، زمان برگزاری امتحانات (به استثنای امتحانات نهایی) و مشخص تعطیلات فصلی، تابستانی و منطقه ای اقدام نمایند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توضیح داد: مدارس موظفند تقویم آموزشی سال تحصیلی خود را بر این اساس تنظیم و به اطلاع اولیای دانش آموزان و کارکنان مدرسه برساند. بعلاوه براساس این قانون، مصوبه قبلی بازگشایی مدارس در اول مهرماه مصوبه سال 1376 با اصلاحات و الحاقات بعدی لغو می گردد.

منبع: فرارو

به "اختیار تعطیلی مدارس به شورای آموزش و پرورش استان ها داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختیار تعطیلی مدارس به شورای آموزش و پرورش استان ها داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید