این مسئله ریاضی هزاران بزرگسال را سرگردان نموده آیا شما قادر به حل کردن آن هستید؟

به گزارش وبلاگ نیک دل، اگر در پی تقویت مجدد مهارت های ریاضی خود هستید این معادله پیچیده برای تان مفید خواهد بود. یک سوال امتحانی که برای دانش اموزان 10 یا 11 ساله طرح شده به دردسری بزرگ برای بزرگسالان در امریکا تبدیل شده است. یک کاربر ناشناس در فضای مجازی با ارسال یک اسکرین شات از مسئله ریاضی مذکور اشاره نموده که این یک مشکل در امتحان ریاضی برادر من است که در کلاس پنجم تحصیل می نماید.

این مسئله ریاضی هزاران بزرگسال را سرگردان نموده آیا شما قادر به حل کردن آن هستید؟

به گزارش وبلاگ نیک دل به نقل از دیلی میل، پرسش این مسئله بدین شرح است: کلاین 30 صفحه از یک کتاب را در روز دوشنبه و 8/1 کتاب را در روز سه شنبه خواند. او 4/1 به جای مانده کتاب را روز چهارشنبه به سرانجام رساند. آن کتاب چند صفحه دارد؟

این مسئله بسیاری را بر آن داشت تا برای یافتن پاسخ مناسب به شدت کوشش نمایند در حالی بعضی دیگر به وضوح ناامید از یافتن پاسخ مناسب به نظر می رسیدند.

کسانی که به این سوال پاسخ صحیح دادند شرح داده بودند که منطق همه در واحدها است و هم چنین از تجزیه گام به گام برای رسیدن به پاسخ استفاده کردند. بیشتر بزرگسالان به اتفاق آرا قبول کردند که پاسخ صحیح 48 صفحه است. نظر برتر که 7300 بار لایک دریافت نموده شیوه حل مسئله را این گونه تجزیه و تحلیل نموده است: یک کتاب = 30 صفحه + 8/1 کتاب + 4/1 کتاب. یک کتاب = 30 صفحه + 8/3 کتاب. یک کتاب - 8/3 کتاب = 30 صفحه. کتاب 8/5 = 30 صفحه. یک کتاب = 48 صفحه. یک کاربر که با پاسخ موافق بوده نوشته است: بله دقیقا. روند ذهنی من این بود که او 4/1 آخر را در روز چهارشنبه خواند بنابراین، او باید 4/3 را خوانده باشد که در روزهای قبل 8/6 است. اما او فقط 8/1 را در روز سه شنبه خواند. بنابراین، او باید 8/5 دیگر را روز دوشنبه خوانده باشد. به ما گفته شده که او روز دوشنبه 30 صفحه را خوانده است. می دانیم که او 8/5 کتاب را روز دوشنبه خواند. بنابراین، 30 صفحه = 8/5 کتاب. پس یک هشتم کتاب چقدر است؟ می دانیم 30 صفحه 8/5 است. 30 صفحه تقسیم بر پنج شش صفحه است. بنابراین، یک واحد شش صفحه 8/1 کتاب است. بنابراین، کتاب هشت واحد از شش صفحه است که برابر با هشت ضرب در شش مساوی 48 صفحه است.

یک کاربر پاسخ داد: تقدیر برای نشان دادن واحدها. کاربر دیگری پاسخ داد: این واضح ترین پاسخ است. یک کاربر دیگر به شوخی نوشت: چرا کلاین 18 صفحه به جامانده را روز دوشنبه نخواند؟ کلاین تنبل است.

منبع: فرارو

به "این مسئله ریاضی هزاران بزرگسال را سرگردان نموده آیا شما قادر به حل کردن آن هستید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مسئله ریاضی هزاران بزرگسال را سرگردان نموده آیا شما قادر به حل کردن آن هستید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید