توافق وزاری انرژی اتحادیه اروپا برای خرید مشترک گاز

به گزارش وبلاگ نیک دل، وزیر صنعت و تجارت چک اظهار داشت با توجه به خاتمه فصل گرما، وزرای انرژی اتحادیه اروپا در خصوص خرید گاز به صورت مشترک موافقت کردند.

توافق وزاری انرژی اتحادیه اروپا برای خرید مشترک گاز

جوزف سکیلا وزیر صنعت و تجارت چک امروز سه شنبه اعلام نمود که وزرای انرژی اتحادیه اروپا با پیشنهاد کمیسیون این اتحادیه برای ایجاد یک پلتفرم مشترک خرید گاز با هدف عرضه مطمئن به کشور های اتحادیه اروپا موافقت نموده اند.

طبق گزارش اسپوتنیک، سکیلا در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست وزرای انرژی اتحادبه اروپا در لوکزامبورگ گفت: وزرای انرژی توافق کردند که ما باید بر فرآیند خرید مشترک تمرکز کنیم؛ این چیزی است که ما قبلاً مدتی در خصوص آن بحث نموده بودیم و باید به محض خاتمه فصل گرما، خرید گاز از شرکای مورد اعتماد در سراسر دنیا را شروع کنیم.

یک مقام اتحادیه اروپا پیش از این اعلام نموده بود که پیشنهاد کمیسیون اروپا برای ایجاد مکانیسمی به منظور محدود کردن افزایش قیمت گاز به وسیله مرکز اصلی معاملات قرارداد های آینده اروپا TTF مورد توافق همه کشور های عضو اتحادیه اروپا نیست.

کمیسیون اروپا مکانیسم موقتی را برای محدود کردن افزایش قیمت گاز به وسیله مرکز معاملات آینده TTF در هلند پیشنهاد نموده بود تا در صورت لزوم اعمال گردد.

هزینه های اتحادیه اروپا برای واردات گاز در 3 ماهه دوم سال 2022 تقریباً 4 برابر شد و به 75 میلیارد یورو (73.6 میلیارد دلار) رسید که نزدیک به یک سوم از این میزان یا 23 میلیارد یورو را برای منابع گاز روسیه هزینه نموده است.

بخش انرژی در اروپا پس از اعمال تحریم های غرب علیه مسکو، با یک بحران بی سابقه و افزایش قیمت برق و گاز روبرو شده است.

وبلاگ نیک دل بین الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "توافق وزاری انرژی اتحادیه اروپا برای خرید مشترک گاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق وزاری انرژی اتحادیه اروپا برای خرید مشترک گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید