رئیس نورالینک این شرکت را ترک کرد

به گزارش وبلاگ نیک دل، رئیس شرکت نورالینک در توئیتی خاطرنشان کرد که او این شرکت عظیم فناوری را ترک نموده است.

رئیس نورالینک این شرکت را ترک کرد

به گزارش خبرنگار ، رئیس شرکت Neuralink مکس هوداک در توئیتی گفت که او شرکتی که با مدیر عامل یعنی ایلان ماسک تأسیس نموده بود را ترک نموده است. هوداک توضیحی در خصوص علت ترک شرکت یا جزئیات شرایط خروج خود نداد. وی در توئیتی نوشت: من دیگر در Neuralink نیستم (از چند هفته پیش). من به سمت چیز های نو می روم و همچنان به اسم یک تشویق نماینده عظیم برای شرکت نورالینک به جای مانده ام!

شرکت نورالینک (Neuralink) بر توسعه رابط های مغز و ماشین متمرکز شده است. ماه گذشته، این شرکت ویدیویی را منتشر کرد که به نظر می رسد میمونی با کاشت نورالینک در مغزش، نشانگری را روی صفحه رایانه، با استفاده از فکر خود حرکت می دهد.

ماسک و هوداک شرکت نورالینک (یا نئورالینک) را به همراه چند نفر دیگر در سال 2016 تأسیس کردند و ماسک میلیون ها دلار پول در این کار سرمایه گذاری کرد. سال گذشته، استات نیوز گزارش داد که بعضی از کارمندان سابق، یک فرهنگ آشفته داخلی را از نورالینک توصیف کردند و گفتند که دانشمندان همواره وقت کافی برای تکمیل پروژه ها را ندارند.

در حالی که نورالینک رابط های مغز و ماشین را اختراع ننموده است، اما فناوری آن شامل سیم های نازک، انعطاف پذیر و الکترود های بیشتر نسبت به سایر دستگاه ها است و به طور بالقوه داده های بیشتری را ارائه می دهد.

ماسک گفت که می توان روزی از فناوری نورالینک استفاده کرد، چون به انسان اجازه می دهد تا با همزیستی هوش مصنوعی، مغز انسان را با یک هوش مصنوعی ادغام کند.

نورالینک در پی فراوری دستگاهی است که روزی بتواند به افراد معلول امکان دهد به وسیله مغزشان با گوشی هوشمند و اندام های رباتیک کار نمایند. طبق ادعای ایلان ماسک، نورالینک بعلاوه در پی فیصله دادن به بیماری های اوتیسم و اسکیزوفرنی است. این شرکت در حال توسعه دستگاه های رباتیک جراحی است تا به وسیله آن ها تراشه های خود را در مغز قرار دهد. دستگاه های جراحی نورالینک اساسا خواهند توانست سیم های بسیار ریزی که قطرشان تقریبا یک چهارم قطر موی انسان است را به هم متصل نمایند تا اتصال بین ایمپلنت و مغز ممکن گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیس نورالینک این شرکت را ترک کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس نورالینک این شرکت را ترک کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید