صادرات تخم مرغ ممنوع است ، کاهش قیمت مرغ در بازار

به گزارش وبلاگ نیک دل، کاظم خاوازی در حاشیه مراسم روز خاک در جمع خبرنگاران، اضافه نمود: صادرات تخم مرغ ممنوع است، چون بار روانی آن موجب افزایش قیمت می گردد و در موقعیت مناسب برای کسانی که از تنظیم بازار حمایت کردند موقعیتی برای صادرات تخم مرغ اختصاص می دهیم.

صادرات تخم مرغ ممنوع است ، کاهش قیمت مرغ در بازار

وی در پاسخ به این سوال که وزارت صمت می گوید، جهاد کشاورزی مرغ را از مرغداران تحویل نمی گیرد، اضافه نمود: این موضوع ساده ای است و فرق نمی نماید وزارت جهاد کشاورزی و یا وزارت صمت آن را تحویل بگیرد.

خاوازی گفت: دستور ویژه داریم تا دوستان ما در وزارت جهاد کوشش نمایند که مرغداری ها برای تحویل مرغ خود مسئله ای نداشته باشند بهر حال هر دو وزارت خانه موظف هستند که مرغ را از مرغدار تحویل بگیرند، چون مرغدار برای امنیت تامین غذایی کوشش می نماید و همه رسانه ها و هر دو وزارت خانه باید دست به دست هم بدهیم که جلوی فشار دلالان به مردم را بگیریم.

نهاده های مورد احتیاج فراورینمایندگان طیور تامین است

وی در مورد بازار نهاده ها و تلاظم بازار پروتئینی کشور گفت: در حال حاضر علی رغم همه فشارهایی که در کشور است ما نهاده های مورد احتیاج کلیه زنجیره مرغداری های گوشتی و تخم گذار را تامین کردیم و تامین خواهیم کرد.

خاوازی اضافه نمود: ما هیچ گونه محدودیتی از لحاظ ارائه و تحویل نهاده های طیور برای فراورینمایندگان مرغ و تخم مرغ نداریم.

وی اظهار داشت: در دو هفته گذشته فراورینمایندگان ما نشان دادند که پای کارند و نگران مردم هستند، به بازارهای عمده فروشی ورود پیدا کردند و بسیاری از مرغدارهای ما کالاهایی همچون مرغ سبز را که می توانستند با قیمت بالاتر عرضه نمایند، با بسته بندی های عادی در اختیار مردم قرار دادند تا قیمت کاهش پیدا کند.

خاوازی با اشاره به کاهش قیمت مرغ در بازار گفت: قیمت مرغ از 36 هزار تومان تا 24 هزار تومان کاهش یافته است و ما در کوشش هستیم تا قیمت به نرخ مصوب برسد.

وی اضافه نمود: مرغ را در اختیار زنجیره های فراوری مانند اتکا و رفاه را قرار دادیم تا از ایجاد صف جلوگیری گردد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه میزان فراوری تخم مرغ بیشتر از احتیاج کشور است و محدودیتی در فراوری نداریم، اعلام کرد: در حال حاضر به صورت روزانه قیمت را با حضور در میادین رصد می کنم و قیمت مصوب هر کیلوگرم تخم مرغ بین 13 هزار و 500 تا 14 هزار و 500 تومان است و هر شانه 29 هزار تومان عرضه می گردد.

منبع: مهر

منبع: تجارت نیوز

به "صادرات تخم مرغ ممنوع است ، کاهش قیمت مرغ در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات تخم مرغ ممنوع است ، کاهش قیمت مرغ در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید