طرز تهیه اسموتی کفیر میوه ای

به گزارش وبلاگ نیک دل، اسموتی یک نوشیدنی ترکیبی است که طعم های مختلفی دارد؛ طعم اسموتی گاهی شیرین است که از مخلوط میوه های تازه یا یخ زده به اضافه شکر، عسل، شکلات، بادام زمینی، ماست یا نوشیدنی کفیر و یخ خرد شده تهیه می شود گاهی هم می تواند ترش باشد که از میوه های ترش مربوط به هر فصل در آن استفاده می شود. خلاصه اسموتی فقط به یک مدل نوشیدنی خلاصه نمی شود. با ترکیب انواع سبزیجات و میوه ها می توانید اسموتی سبزیجات یا اسموتی میوه و با استفاده از نوشیدنی کفیر می توانید اسموتی کفیر درست کنید. اسموتی تقریبا شبیه میلک شیک اما نسبت به آن ها کمی غلیظ تر است و به جای بستنی از شیر در آن ها استفاده می شود.

طرز تهیه اسموتی کفیر میوه ای

تنوع اسموتی ها بسیار زیاد است و خودتان را محدود به چیزی که در منوها می بینید نکنید. چون برای تهیه آن ها می توانید بدون پیروی از چارچوب خاصی و بر اساس سلیقه شخصی اجزای تشکیل دهنده را تغییر داده و از میوه های مختلف استفاده نمود. از محبوب ترین اسموتی ها می توان به اسموتی موز، اسموتی توت فرنگی و اسموتی شکلات اشاره کرد.

اما کفیر چیست؟ کفیر در سراسر جهان یک نوشیدنی شناخته شده است که قرن ها پیش به عنوان یک نوشیدنی شیرین و شیر تخمیر شده از کوه های قفقاز شمالی به دست آمده بود. نام کفیر از کلمه کلیدی keyif گرفته شده که به احساس خوبی اشاره می کند که شخص بعد از خوردن این نوشیدنی دارد. کفیر در اروپا و آسیا یک نوشیدنی معروف است اما اکنون در سایر نقاط جهان به دلیل علاقه مندی مردم امریکا به سلامت روده و پروبیوتیک محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

کفیر از باکتری هایی ساخته شده که خواص پروبیوتیک دارند و همانطور که می دانید این باکتری باعث ایجاد عملکرد گوارشی سالم در بدن می شود. ماست از تخمیر باکتری های موجود در شیر ساخته می شود اما کفیر ترکیبی از باکتری و مخمرهای تخمیری است که به آن دانه کفیر می گویند که بر خلاف غلات، بدون گلوتن هستند. شیر با این دانه ها ترکیب شده و در یک محیط کشت میکروب و گرم، نوشیدنی کفیر تولید می شود. طعم کفیر ترش و تند است و خیلی شبیه ماستی است که قابل نوشیدن باشد. کفیر طی فرآیند تخمیر، طعم کمی گازدار پیدا می کند. برای درست کردن هر نوع ترکیبی از اسموتی کافی است مواد را با هم در مخلوط کن بریزید. کافیست از ترکیب میوه هایی که برای مخلوط کردن با کفیر نام بردیم، با توجه به فصل و ذائقه یک مورد را انتخاب کنید

  • مواد لازم برای تهیه اسموتی کفیر میوه ای

نوشیدنی کفیر یک فنجان

میوه تازه نصف فنجان

میوه یخ زده نصف فنجان

تخم چیا (یا تخم کتان) به مقدار لازم

شکر یا طعم دهنده به مقدار لازم

  • طرز تهیه اسموتی کفیر میوه ای

برای درست کردن هر نوع ترکیبی از اسموتی کافی است مواد را با هم در مخلوط کن بریزید. کافیست از ترکیب میوه هایی که برای مخلوط کردن با کفیر نام بردیم، با توجه به فصل و ذائقه یک مورد را انتخاب کنید:

  • اسموتی کره بادام زمینی و موز: 1عدد موز و 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی
  • اسموتی انبه و شاه توت: نصف فنجان شاه توت یخ زده و 1 عدد انبه تازه
  • اسموتی توت فرنگی و موز: نصف فنجان توت فرنگی و 1 عدد موز رسیده
  • اسموتی هلو و زنجفیل: 2 عدد هلوی تازه و یک برش زنجفیل تازه
منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه اسموتی کفیر میوه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی کفیر میوه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید