مدیاتک از تراشه 7 نانومتری Dimensity 700 رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ نیک دل، شرکت مدیاتک در سال 2020 از تعداد زیادی تراشه 5G رونمایی کرده و به همین دلیل ساعاتی قبل تراشه میان رده Dimensity 700 رسما معرفی شد.

مدیاتک از تراشه 7 نانومتری Dimensity 700 رونمایی کرد

این تراشه مبتنی بر فناوری ساخت 7 نانومتری است و از پردازنده های 8 هسته ای بهره می برد. مشخصا باید به دو هسته Cortex-A76 با سرعت 2.2 گیگاهرتز و 6 هسته Cortex-A55 اشاره کنیم. همچنین Mali-G57 MC2 به عنوان پردازنده گرافیکی این تراشه انجام وظیفه می کند که می تواند عملکرد مناسبی را به ارمغان بیاورد.

تراشه Dimensity 700 مانند تقریبا تمام تراشه های جدید این شرکت از فناوری 5G پشتیبانی می کند و برای این کار از مودم 5G داخلی استفاده می شود. از دیگر امکانات این تراشه باید به پشتیبانی از دو سیم کارت 5G اشاره کنیم که این یعنی می توانید برای یک گوشی از دو شبکه 5G بهره ببرید.

گوشی های دارای تراشه Dimensity 700 می توانند از دوربین اصلی 48 یا 64 مگاپیکسلی استفاده کنند و این تراشه بهره گیری از قابلیت های هوش مصنوعی پیشرفته برای رنگ ها و بوکه را امکان پذیر می کند. در ضمنً نباید قابلیت ترکیب چندین فریم عکس برای کاهش نویز را از قلم بیندازیم. گفتنی است Dimensity 700 از نمایشگرهای 90 هرتز با رزولوشن FHD+ و همچنین حافظه رم LPDDR4X هم پشتیبانی می کند.

هنوز اعلام نشده اولین گوشی های مجهز به این تراشه در چه تاریخی راهی بازار می شوند ولی با توجه به سابقه دیگر تراشه های مدیاتک، به احتمال زیاد گوشی های مجهز به این تراشه با قیمت کمتر از 400 دلار راهی در قفسه فروشگاه ها قرار می گیرند.

این کمپانی همچنین اعلام کرده که جانشین Dimensity 1000 در آینده نزدیک معرفی می شود. طبق اعلام این شرکت، تراشه مذکور همراه با هسته Cortex-A78، سرعت کلاک 3 گیگاهرتز و فناوری ساخت 6 نانومتری به دست کاربران می رسد.

معرفی دو تراشه برای کروم بوک ها

در کنار تراشه Dimensity 700، این شرکت از دو تراشه برای کروم بوک ها هم رونمایی کرد. ابتدا باید به MT8195 بپردازیم که مبتنی بر فناوری ساخت 6 نانومتری است و از پردازنده 8 هسته ای مجهز به هسته های Cortex-A78 و Cortex-A55 بهره می برد. همچنین نباید وجود پردازنده گرافیکی Mali G57 MP5 را از قلم بیندازیم.

در عین حال، تراشه 7 نانومتری MT8192 به اندازه برادر خود پیشرفته نیست اما همچنان شاهد بهره گیری از پردازنده هشت هسته ای (4 هسته Cortex-A76 و 4 هسته Cortex-A55) و پردازنده گرافیکی Mali-G57 MP5 هستیم. از دیگر ویژگی های قابل توجه می توانیم به پشتیبانی از نمایشگر WQHD با رفرش ریت 60 هرتز و نمایشگر FHD+ با رفرش ریت 120 هرتز و همچنین امکان پشتیبانی از دو نمایشگر به صورت هم زمان اشاره کنیم.

مدیاتک اعلام کرده که اولین کروم بوک های مبتنی بر MT8192 در سه ماهه دوم 2021 راهی بازار می شوند ولی درباره عرضه کروم بوک های مجهز به MT8195 تاریخ مشخصی ارائه نشده است.

  • سازندگان تراشه ها چه نقشی در آپدیت اندروید گوشی های هوشمند دارند؟

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "مدیاتک از تراشه 7 نانومتری Dimensity 700 رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیاتک از تراشه 7 نانومتری Dimensity 700 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید