ملاک های پذیرش دانشجو و ایجاد رشته های نو ، تعرفه غذا و خوابگاه افزایشی ندارد

به گزارش وبلاگ نیک دل، وزیر علوم ملاک های پذیرش دانشجو و ایجاد رشته های نو دانشکده و گروه های نو دانشگاه ها را بیان کرد.

ملاک های پذیرش دانشجو و ایجاد رشته های نو ، تعرفه غذا و خوابگاه افزایشی ندارد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ نیک دل، محمدعلی زلفی گل بعدازظهر امروز در حاشیه جلسه تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی در مورد تألیف کتاب های دانشگاهی گفت: در دانشگاه ما بخش قابل توجهی از محتوای درسی دانشگاه ها، کتاب های لاتین و یا ترجمه ای است.

وزیر علوم اضافه کرد: اولین کاری که در بدو ورود به وزارت علوم انجام دادم واگذاری پروژه شیوه نامه تألیف کتاب درسی در دانشگاه ها به مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی و آموزش عالی بود. از آن ها خواستم در قالب یک طرح پژوهشی مطالعات ملی و فراملی انجام دهند تا معین گردد کتاب تألیفی بومی چه ویژگی هایی باید داشته باشد.

وی اضافه کرد: البته این کتاب ویژگی هایی نیز باید داشته باشد هم بسته فرهنگی و هم بسته هویت سازی باید داشته باشد.

زلفی گل ادامه داد: در این کتاب دانشمندانی که در آن موضوع خاص از ایران، در ابعاد ملی و فراملی صاحب نظر هستند و همینطور اسطوره های بین المللی در آن کتاب گنجانده شوند. بعلاوه در این کتاب، مهارت و کار های پژوهشی و تیمی آورده گردد.

وزیر علوم درباره سیاست آموزش عالی در دولت سیزدهم مبنی بر افزایش و یا کاهش دانشجو گفت: دانشگاه ها در نظام جمهوری اسلامی استقلال دارند و خودشان به بلوغ رسیده اند، مشخص ظرفیت را خود دانشگاه ها معین می نمایند البته برای ایجاد رشته های تازه و تأسیس دانشکده و گروه های تازه، وزارت علوم یک سری استاندارد دارد و آن را هر دانشگاهی رعایت کند می تواند رشته تازه و یا جذب دانشجوی تازه داشته باشد.

زلفی گل توضیح داد: دانشگاه های بزرگ ما به درجه ای از بلوغ رسیده اند که خود تصمیم بگیرند؛ بنابراین ما برای ایجاد رشته های تازه و پذیرش های تازه دانشجو در رشته های مختلف استاندارد هایی داریم. هر دانشگاهی این استاندارد ها را داشته باشد می تواند رشته های تازه و جذب دانشجو داشته و ما از آن ممانعت نمی کنیم.

وی ملاک های آن را داشتن استاندارد های آموزشی، نسبت دانشجو به استاد، نسبت استاد به دانشجو، سرانه رفاهی، ورزشی، خوابگاهی مطرح نمود و اضافه کرد: این موارد ملاک های ما خواهند بود و اگر رعایت گردد ما نمی گوییم جذب دانشجو را محدود نمایند.

وزیر علوم در بحث افزایش قیمت ها و تأثیر آن بر کالا های اساسی در دانشگاه ها ادامه داد: بحث افزایش قیمت ها در اثر جراحی مالی ایجاد شده که البته تبعاتی نیز در دانشگاه ها خواهد داشت، ولی ما با یاری دولت تصمیم گرفته ایم تعرفه غذا و خوابگاه افزایشی نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ملاک های پذیرش دانشجو و ایجاد رشته های نو ، تعرفه غذا و خوابگاه افزایشی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاک های پذیرش دانشجو و ایجاد رشته های نو ، تعرفه غذا و خوابگاه افزایشی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید