واعظ آشتیانی: نبود سیستم جانشین پروری صدمات زیادی به بیت المال زده است

به گزارش وبلاگ نیک دل، واعظی آشتیانی در رادیو گفت وگو بیان کرد: انتصابات ناگهانی و بدون درنظر گرفتن شایسته سالاری در نتیجه نبود سیستم جانشین پروری در کشور است که بیت المال را با زیان های بزرگ روبرو نموده است.

واعظ آشتیانی: نبود سیستم جانشین پروری صدمات زیادی به بیت المال زده است

به گزارش گروه ورزشی وبلاگ نیک دل، امیررضا واعظی آشتیانی، مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال و رئیس سابق فدراسیون دوچرخه سواری با حضور در برنامه ورزش بدون ویرایش به آسیب شناسی انتصاب های مدیریتی در عرصه ورزش کشور پرداخت.

آشتیانی در ابتدا سپردن ورزش کشور به دست افراد ورزشی را یک آفت دانست و اظهار کرد: این تئوری برای 40سال پیش قابل قبول بود اما در دنیای امروز که ورزش جامع الشرایط است یعنی اقتصاد، فرهنگ، مباحث اجتماعی و تندرستی جامعه و حتی سیاسی دارد، از این رو به مدیران مطلع احتیاج دارد.

وی تاکید نمود: اگر بتوانیم از ظرفیت های موجود در ورزش کشور بهره ببریم به راحتی می توانیم زمینه رشد این بخش را فراهم کنیم. در سال های گذشته بسیاری از مدیران ورزشی بدون هیچ سابقه ورزشی مدیران پیروزی بوده اند و افرادی با دانش ورزشی موجب ضعف فدراسیون ها و بخش های تحت مدیریت خود شده اند.

* نبود سیستم جانشین پروری در کشور

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با بیان این که نقصان سیستم جانشین پروری در کشور صدمات بسیاری وارد نموده است، اظهار کرد: این تصور که تمام تحصیل نموده ها می توانند مدیران پیروزی باشند، اشتباه است. بسیاری از افراد دانش اندوزی نموده اند که کارشناسان و مشاوران ماهری باشند و لزوما همه افراد نمی توانند مدیر باشند.

آشتیانی اضافه نمود: سازمان تربیت بدنی یا وزارت ورزش زمانی پیروز است که بدنه کارشناسی مستحکم داشته باشد، این که از بالای هرم مدیریتی ورزش تصمیم سازی گردد و برای اجرا به پایین فرستاده گردد مطمئنا با مقاومت روبرو خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش مجری رادیو گفت وگو درباره چگونگی به کار گیری جوانان در مدیریت کشور گفت: در کشورهای پیشرفته از 70درصد از نیروی انسانی در جهت فراوری ثروت استفاده می نمایند اما این شاخص در ایران بین 30 تا 34 درصد است و علت آن عدم بهره مندی از سیستم جانشین پروری است.

* سیستم پلکانی موجب ارتقای دولت است

رئیس سابق فدراسیون دوچرخه سواری خاطر نشان کرد: در کشوری که سیستم پلکانی در ادارات وجود داشته باشد افراد می دانند در 5 سال آینده در چه سطح مدیریتی قرار دارند. متاسفانه در ایران یک دولت پس از به قدرت رسیدن تا چندماه درگیر و دار چیدمان افراد خویش است.

آشتیانی به دولت نو و مجلس شورای اسلامی پیشنهاد کرد: افراد و مدیرانی که انتصابات نادرست انجام می دهند و تصمیم اشتباه آنها موجب زیان به بیت المال می گردد مورد بازخواست قرار بگیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "واعظ آشتیانی: نبود سیستم جانشین پروری صدمات زیادی به بیت المال زده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واعظ آشتیانی: نبود سیستم جانشین پروری صدمات زیادی به بیت المال زده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید