چند درصد گیلانی ها واکسن کرونا دریافت نکرده اند؟

به گزارش وبلاگ نیک دل، خبرنگاران/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه حدود 13.2 درصد از جمعیت هدف گیلان هنوز واکسن دریافت نکرده اند، اضافه کرد: تاخیر در تزریق واکسن علل مختلفی دارد و لذا تعداد زیادی از افراد به دلیل بیماری کرونا و لزوم سپری شدن قرنطینه تا بهبودی کامل هنوز واکسن نزده اند.

چند درصد گیلانی ها واکسن کرونا دریافت نکرده اند؟

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با وبلاگ نیک دل، با اشاره به تزریق چهار واکسن برکت، سینوفارم، آسترازنکا و پاستوکووک در سطح پایگاه های واکسیناسیون استان گیلان، اظهار کرد: بیش از 86.7 درصد از جمعیت بالای 12 سال استان نوبت اول و 60.8 درصد نوبت دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با بیان اینکه حدود 13.2 درصد از جمعیت هدف گیلان هنوز واکسن دریافت نکرده اند، اضافه کرد: تاخیر در تزریق واکسن علل مختلفی دارد و لذا تعداد زیادی از افراد به دلیل بیماری کرونا و لزوم سپری شدن قرنطینه تا بهبودی کامل هنوز واکسن نزده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکی دیگر از عوامل واکسن نزدن را اعتقادات نادرست و باورهای غلط درباره واکسن دانست و توضیح داد: عده ای نیز به خاطر ترس از واکسن که ناشی از عدم آگاهی کافی و نپذیرفتن نظرات کارشناسان بهداشت است، به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمی نمایند.

مهرابیان، با اشاره به مشارکت خوب مردم گیلان در تزریق واکسن کرونا، گفت: مقدار تزریق هر دو دوز واکسن کرونا در گیلان بالاتر از میانگین کشوری است.

وی از بستری شدن 68 بیمار نو کرونایی طی روز گذشته اطلاع داد و اظهار داشت: تعداد کل بیماران کرونایی بستری در سطح بیمارستان های گیلان 311 نفر هستند که از این تعداد، 56 نفر شرایط جسمی خوبی ندارند.

سخنگوی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه براساس آمارها مقدار ابتلا، شدت بیماری، طول مدت بستری و مقدار مرگ و میر در واکسن نزده ها به صورت معناداری بالاتر از واکسن زده هاست، یادآور شد: افراد با تزریق واکسن به سلامت خود و خانواده و اجتماع یاری می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "چند درصد گیلانی ها واکسن کرونا دریافت نکرده اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند درصد گیلانی ها واکسن کرونا دریافت نکرده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید