14 مدل بافت مو آفریقایی زیبا و ترندی برای خانم ها و آقایان

به گزارش وبلاگ نیک دل، از دیرباز تا به امروز بافت مو یکی از آسان ترین و مجذوب کننده ترین راه برای آراستن و جمع کردن مو بوده است. یکی از مجذوب کننده ترین روش های بافت مو، بافت به سبک آفریقایی است. اگر در پی چگونگی بافت موی آفریقایی بوده اید و به این مطلب برخوردید حتما تا انتهای آن با ما همراه باشید.

14 مدل بافت مو آفریقایی زیبا و ترندی برای خانم ها و آقایان

رسیدگی به موها و آراستن آن ها یکی از مهم ترین مسائلی است که تاثیر مستقیمی بر سلامت مو و ظاهر دارد. تنوع تقریبا همواره تاثیر مثبت و مستقیمی روی مغز دارد و می تواند صورت را شاداب تر و تازه تر نشان دهد. بافت مو همواره هواداران زیادی در سراسر جهان دارد و شما را قادر می سازد در کوتاه ترین زمان ممکن از موهای خود مراقبت کنید و در عین حال آن ها را با تنوع بالا بیارایید. همان طور که می دانید بافت مو انواع و مدل های بسیار زیادی دارد که هر کدام از آن ها بسته به تفاوت سلیقه و فرهنگ با یکدیگر متفاوت اند. این روزها با وجود اینکه روش اصلی بافت مو همچنان پا برجاست و تغییری ننموده است اما با توجه به پیشرفت صنعت مد و زیبایی، مدل ها و تکنیک های بسیار زیاد و گوناگونی به وجود آمده اند و خیلی از آن ها ترند روز هستند و هواداران زیادی را هم به خود اختصاص داده اند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تاریخچه بافت مو از کشور های آفریقایی نشأت گرفته و کم کم در کشور های شرق آسیا و سپس در سراسر جهان شناخته شده است. از آنجایی که آفریقایی ها موهای فر و ضخیمی داشته اند، در درجه اول بخاطر سلامتی و در درجه دوم به خاطر زیبایی موهای شان را می بافتند و همچنان هم این کار را انجام می دهند. قدمت بافت موی آفریقایی به 3500 سال قبل از میلاد برمی گردد.

برای اولین بار، بافت مو در قبیله هیمبا (Himba) در نامیبیا شکل گرفت و آغاز شد و به تدریج به قبلیه های دیگر هم منتقل شد که البته هر قبیله با توجه به سلیقه و سبک زندگی خود بافت مو را تغییر می دادند. این به گونه ای بود که هر نوع بافت مو نماد و نشانه چیز خاصی بود؛ مانند معروفیت، ثروت، شرایط تاهل، توانمندی و چیزهایی از این قبیل.

انواع بافت موی آفریقایی

شاید در درجه اول که به بافت موی آفریقایی نگاه می کنید بسیار سخت به نظر برسد، اما باید بدانید که این نوع بافت بسیار آسان است و روند لذت بخشی دارد. بافت موی آفریقایی انواع متفاوتی دارد که هر کدام از آن ها به نوبه خود بسیار زیبا هستند. در ادامه مطلب به شرح و معرفی چند مدل برتر بافت موی آفریقایی می پردازیم که عبارت اند از:

  • بافت کف سر آفریقایی
  • بافت آفریقایی برجسته کف سر
  • بافت آفریقایی بغل سر
  • بافت موی دردلاک
  • بافت مو آفریقایی میکی ماوس
  • بافت آفریقایی با موی اضافه
  • بافت موی مکزیکی یا چهل گیس

علاوه بر موارد بالا، نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که بافت موی آفریقایی فقط مختص به خانم ها نیست بلکه آقایان حتی با موهای کوتاه هم به این نوع بافت مو علاقه نشان می دهند. بافت آفریقایی مردانه امروزه محبوبیت زیادی هم در میان مردان و پسران جوان دارد. از محبوب ترین مدل های بافت مو مردانه می توان به موارد زیر اشاره نمود (هرچند خانم ها هم می توانند از این نوع سبک بافت استفاده نمایند):

  • بافت موی آفریقایی کف سر
  • بافت موی آندرکات
  • بافت موی جعبه ای
  • بافت آفریقایی مردانه برای موی بلند
  • بافت دوتایی
  • بافت تیغ ماهی
  • بافت دم اسبی
  • بافت زیگزاگی
  • بافت تار عنکبوتی

توجه داشته باشید که قبل از آغاز به بافت هر نوع بافت آفریقایی ابتدا موها را خوب بشویید و به آن نرم نماینده و یا ماسک مو بزنید تا ساقه مو بعد از شستن خشک نگردد. بعد از اینکه موها را کامل شستید و قبل از سشوار، به آن ماسک مو و یا اسپری دو فاز یا سه فاز بزنید و سپس موها را خوب سشوار کنید تا مرطوب نباشند. اگر موها مرطوب باشند و بخواهید آن ها را گیس کنید، ممکن است در اثر رطوبت موها کش بیایند و یا ساقه شان آسیب ببیند. بعد از اینکه موها کاملا خشک شدند دوباره با اسپری دو یا سه فاز یا با روغن آرگان آن ها را نرم کنید و شانه زدن را آغاز کنید.

دقت کنید که باید خوب موها را شانه کنید تا دیگر هیچ گره ای در آن ها باقی نماند و کاملا صاف شوند. اگر در موها گره وجود داشته باشد و یا خوب نرم نشوند باعث می گردد روند کار برایتان سخت گردد و خوب نتوانید موها را به برترین شکل ببافید.

1. بافت کف سر آفریقایی

در این نوع بافت موی آفریقایی، بعد از آن که موها را خوب شانه زدید و گره هایش را باز کردید باید موها را از بالای سر یعنی محل رویش مو تا پس سر یعنی جایی که رویش مو تمام می گردد به دو نیم تقسیم کنید. برای راحتی و دقیق تر انجام دادن این کار می توانید از شانه دم باریک مخصوص آرایش مو بهره ببرید تا کارتان تمیزتر و دقیق تر در بیاید.

بعد از اینکه موها را به دو نیم تقسیم کردید یک سمت از موها را که می خواهید ابتدا ببافید انتخاب کنید و بخش دیگر مو را با کلیپس یا کش ببندید تا مزاحم کارتان نگردد. حال باید دقیقا در موازات با فرقی که گرفتید، دوباره فرقی دیگر در کنارش باز کنید تا یک مستطیل طویل از بالا تا پس سر ایجاد گردد. تمام کوشش تان را بکنید تا این خطوط در موازات با یکدیگر باشند و خط فرق وسط هم دقیقا در وسط سر باشد و کج نگردد.

بعد از انجام اینکار باید از بالای مستطیل، یک مربع کوچک انتخاب کنید و موهای موجود در مربع را به سه بخش مساوی تقسیم کنید به آن ها ژل و یا واکس مو بزنید و آن ها را ببافید. دلیل زدن ژل و یا واکس مو این است که مو را نرم، صاف و درخشان می نمایند. این بافتن دقیقا بافت ساده و پایه همه بافت هاست، به این شکل که ابتدا باید رشته موی بخش چپ را روی رشته وسط بیاورید، رشته موی راست را روی رشته موی سمت چپ بگذارید و در نهایت رشته وسط را روی رشته راست بگذارید همچون تصویر زیر:

بعد از انجام این کار حال قسمت اصلی بافت آفریقایی آغاز می گردد. پس خوب و با دقت این قسمت مطلب را بخوانید. بعد از انجام بافت ساده روی مو باید یک رشته بسیار باریک از زیر موهای بافته شده بردارید و آن را به رشته موی وسط بیافزایید. بعد از انجام این کار بار دیگر موها را ساده همراه با رشته باریک ببافید.

در مرحله بعد هم باید همین کار را تکرار کنید ولی این بار رشته مویی که اضافه می کنید باید میزانی بیشتر از دفعه اول باشند. این کار را باید آن قدر تکرار کنید تا در نهایت به پس سر برسید که دیگر مویی ندارد. در این قسمت می توانید به جامانده موی خود را ساده ببافید و ته آن را در نهایت با کش ببندید. این کار را دوباره در مستطیل های بعدی انجام دهید تا به تدریج کل موها را به این شیوه ببافید.

2. بافت آفریقایی برجسته کف سر

یکی دیگر از بافت های مجذوب کننده و پر هوادار آفریقایی بافت برجسته کف سر است که محبوبیت بالایی دارد. این نوع بافت تقریبا همچون بافت آفریقایی کف سر است ولی همان طور که از نامش پیداست در این نوع بافت، گیس های مو برجسته تر و زیباتر هستند و بیشتر به چشم می آیند. اگر بافت آفریقایی کف سر را خوب یاد گرفته باشید این بافت برایتان بسیار راحت تر خواهد بود و شما فقط احتیاج دارید که تنها یک نکته را بدانید.

در این بافت، پس از اینکه موها را فرق گرفتید و مستطیل و در نهایت مربع ایجاد کردید باید در ابتدا گیس ساده را برعکس انجام دهید. این بدین معناست که باید رشته موی راست را زیر رشته موی وسط قرار دهید، سپس رشته موی سمت راست را زیر هر دوی آن ها و در نهایت رشته موی وسط را زیر رشته موی راست. سپس موها را از زیر اضافه نموده و آغاز به بافتن می کنیم. این کار باعث می گردد که موها حالت برجسته و زیبایی به خود بگیرند.

3. بافت آفریقایی بغل سر

سومین مدل بافت موی آفریقایی که قصد داریم به شما معرفی کنیم بافت آفریقایی بغل سر است. این بافت یکی از محبوب ترین مدل بافت های آفریقایی است به خصوص برای دختران و نوجوانان. این مدل بافت را می توان در انواع مرنام ها داشت چراکه ظاهری بسیار شیک و مرتب دارد، به سختی دو بافت موی بالا نیست و زمانی به مراتب کمتر از شما می گیرد.

در این روش بعد از شانه زدن موها باید تصمیم بگیرید که می خواهید کدام بخش از موهای سرتان را ببافید؛ چپ و یا راست. سپس در همان سمت، موها را باید از بالای گوش جدا کنید. در این لحظه می توانید باقی موها را با کش ببندید تا راحت تر کار را دنبال کنید. در این مرحله از کار قسمتی از موها را به هر میزان ای که دوست دارید جدا کنید و همچون بافت آفریقایی کف سر آغاز به بافتن مو کنید تا از گوش عبور کند.

بنا به سلیقه خود می توانید این بافت را روی چند تکه دیگر از موهای دیگر تکرار کنید. سپس تمامی بافت ها را خوب و محکم با کش چهل گیس ببندید تا بافت ها باز نشوند. در قسمت آخر قسمتی از موهایتان را که در سمت دیگر، دست نخورده باقی گذاشته بودید باز نموده و خوب شانه کنید و در نهایت از ظاهر شیک و زیبای این مدل بافت لذت ببرید.

4. بافت موی دردلاک

شاید با تماشا مدل موهای دردلاک حسابی تعجب کنید و برای تان سوال گردد که چگونه ممکن است موها به این شکل در بیایند. در واقع دردلاک انبوهی از موهای طنابی شکلی است که در هم پیچیده شده اند و ظاهری بسیار عجیب و در عین حال جالب به خود می گیرند. در این روش هم بعد از آنکه موها را شستیم و شانه زدیم، باید موها را خوب از پایین یعنی از پس سر تقسیم کنیم و بقیه موها را با کلیپس ببندیم.

وقتی موها را خوب تقسیم کردیم باید حدود 2 تا 3 سانت از ریشه موها فاصله بگیریم و آغاز به عقب زدن آن ها (پوش دادن) کنیم. این کار باید آنقدر تکرار گردد تا به نوک موها برسیم. بعد از انجام این کار دسته موهایی را که عقب زدیم باید محکم بپیچانیم تا حسابی در هم تنیده و محکم شوند. حال موها را بین دو کف دست بسایید تا به خوبی پیچ بخورند.

این کار را باید روی همه موهای سر اعمال کنید تا در نهایت چندین دردلاک مجذوب کننده به وجود بی آیند. محتمل است نام بافت دردراپ هم به گوش تان خورده باشد. این بافت همچون بافت دردلاک است با این تفاوت که دردراپ ها دسته هایی از الیاف های طبیعی شبیه به مو هستند که به وسیله کاموا و مهره ها تزیین شده اند و به صورت آماده به فروش می رسند.

5. بافت مو آفریقایی میکی ماوس

بافت موی آفریقایی میکی ماوس ترکیبی از بافت موی آفریقایی کف سر و بافت موی آفریقایی برجسته است. بدین شکل که می توانید با توجه به سلیقه شخصی و هر جور که دلتان می خواهد این دو بخش را ترکیب کنید و موها را ببافید.

در نهایت هم بعد از اتمام بافت این دو بخش با یکدیگر، بقیه موها را به صورت ساده ببافید و آن ها همچون گوش میکی ماوس (میکی موشه) بالای سر گرد کنید و با کش ببنید. البته می توانید آن ها را به صورت یک دایره گوجه ای هم در بیاورید و بالای سر خود جمع کنید.

6. بافت آفریقایی با موی اضافه

همان طور که نام این نوع بافت مو می توان حدس زد، بافت آفریقایی با موی اضافه نوعی از بافت مو است که در آن شما می توانید از موهای مصنوعی بافته شده یاری بگیرید. این نوع بافت برای کسانی که موهای کوتاهی دارند و می خواهند موهایشان را به سبک آفریقایی ببافند بسیار کاربردی است. علاوه بر این مورد، با استفاده از این روش می توانید بافت موها را به مراتب جالب تر و زیباتر کنید و با رنگ های مختلف به بافت موها تنوع و مجذوب کنندهیت ببخشید.

در این روش قسمتی از موهای مد نظر خود را که می خواهید ببافید تعیین نموده و آن را به دو دسته مساوی تقسیم کنید. سپس دسته موی اضافه خود را به موهای اصلی وصل کنید و آن را در میانه دو بخش موهای اصلی قرار دهید و به صورت بافت ساده آغاز به بافتن شان کنید. در ادامه کار همچون بافت کف سر میزان کمی از موهای اصلی را به موها اضافه کنید و بافتن را ادامه دهید.

برای انتخاب رنگ مو کاملا آزاد هستید و می توانید هر رنگی را که دل تان می خواهد به موها بیافزایید ولی اگر بخواهید موها ظاهری طبیعی تر به خود بگیرند بهتر است رنگ موها را همچون رنگ موهای طبیعی انتخاب کنید تا بافت را از مصنوعی بودن در بیاورد.

7. بافت موی مکزیکی یا چهل گیس

در نهایت می رسیم به مدل بافت موی مکزیکی یا چهل گیس. این بافت مو هم نوعی بافت موی آفریقایی است و هواداران و محبوبیت زیادی به خصوص در میان دختران جوان دارد. برای انجام این بافت موی زیبا باید به دقت و با ظرافت خطوط عمودی و افقی را رعایت کنیم و آن ها را کج نکنیم.

ابتدا باید با یک شانه دم باریک از محل رویش مو در بالای سر تا پس سر فرق باز کنیم. سپس با شانه یک خط افقی دیگر از وسط سر می کشیم. حال موهای سر به چهار بخش مساوی تقسیم شده اند. در این مرحله باید به بالای سر رفته و یک مربع کوچک ایجاد کنید. در مربع موها را به سه قسمت مساوی تقسیم و آغاز به بافت کنید. دقت کنید که باید حرکت دست به سمت پس سر باشد تا بافت منظم تری ایجاد گردد. این کار را با تمامی قسمت های مو انجام می دهیم تا موها کاملا یکدست بافته شوند.

این بافت اگرچه از مجذوب کنندهیت بالایی برخوردار است ولی متأسفانه احتیاجمند زمان زیادی است چراکه باید این کار را با تمامی موهای سطح سر انجام دهید. پس با تمام دقت و حوصله این کار را آغاز کنید تا زحمت هایتان هدر نرود.

7 مدل بافت موی آفریقایی مردانه

در این بخش می خواهیم به معرفی و شرح چند بافت موی آفریقایی مردانه معروف هم بپردازیم. دقت کنید که در موی مردان هم موها ابتدا باید شسته و نرم شوند و سپس کار را آغاز کرد. توجه داشته باشید محبوبیت این نوع بافت در میان مردان لزوما به این معنا نیست که فقط مردان قادر به استفاده از آن هستند.

1. بافت موی آفریقایی کف سر

این مدل بافت مو همچون بافت موی آفریقایی کف سر زنانه که پیش تر شرح داده ایم است. این نوع بافت مو در نوع مردانه محکم تر بوده و بسیار شیک است. در این مدل بافت آفریقایی، مراقبت از موها به مراتب آسان تر می گردد و ظاهری تمیز و مرتبی به موها می دهد.

2. بافت موی آندرکات

در مدل موی آندرکات ابتدا همان طور که نامش پیداست باید قسمت خاصی از دو طرف مو را تراشید و سپس به جامانده مو در سطح سر را بافت. روش بافت موی آندرکات به این شکل است که باید پنجره های کوچکی از مو ایجاد کنید آن ها را به حالت بافت آفریقایی یا ساده ببافید. بافت موی جعبه ای هم تقریبا همچون بافت موی آندرکات است با این تفاوت که دیگر احتیاجی نیست که حتما موها را بتراشیم. دقیقا همچون مدل موی آندرکات باید مربع های کوچک و یا بزرگی در زوایای دلخواه از مو انتخاب کنیم و آن ها را ببافیم. در این مدل می توان موهای بافته شده را در نهایت با کش بست.

3. بافت دوتایی

در بافت موی دوتایی، برای زیباتر شدن و بهتر جلوه دادن مدل مو بهتر است موهای دو سمت سر کاملا تراشیده شوند تا مدل مجذوب کننده بافت دوتایی بهتر خودش را نشان دهد. این نوع بافت بسیار ساده و در عین حال شیک و مجذوب کننده است و حسابی هوادار دارد.

در این نوع بافت باید موها را به دو نیم تقسیم نموده و از هر سمت آغاز به بافتن کنید. این مدل بافت برای مردانی که موهای ضخیم دارند مناسب تر است و می تواند به خوبی از موهایشان مراقبت کند. شما می توانید بعد از اتمام بافت، ته موها را بالای سر به صورت گوجه ای هم ببندید.

4. بافت تیغ ماهی

بافت آفریقایی تیغ ماهی هم یکی دیگر از بافت های مجذوب کننده و محبوب است که زمان بسیار کمی را هم می گیرد. این بافت همچون بافت موی هلندی است و دیگر احتیاجی به محکم و جهت دار کردن موها نیست. تنها کاری که باید بکنید این است که موها را به سبک بافت موی هلندی از فرق سر تا کف سر ببافید.

در این نوع بافت باید ابتدا موها را به دو بخش مساوی تقسیم کنیم. سپس بافت موی پایه را همان طور که در ابتدا شرح دادیم آغاز می کنیم. بعد بخش چپ روی دو قسمت دیگر، بخش راست روی بخش چپ و در نهایت بخش وسط مو روی قسمت راست قرار می گیرند.

اندکی بعد از بافت پایه مو، رشته ای از مو را آرام به قسمت میانه مو اضافه و آن ها را با یکدیگر ترکیب می کنیم. نکته مهم و حائز اهمیتی که وجود دارد این است که رشته مویی که قرار است آن را با سه بخش اصلی دیگر مو ترکیب کنید باید باریک تر از رشته موهای بخش اصلی باشد.

5. بافت دم اسبی

بافت موی دم اسبی هم یکی دیگر از انواع بی شمار بافت موی آفریقایی است که مجذوب کنندهیت بسیار زیادی دارد. این نوع بافت برای افرادی است که موهای بلندی دارند و معمولا هم برای اینکه مجذوب کنندهیت بافت بیشتر به چشم بیاید معمولا دو طرف و زیر موهای کف سر را می تراشند.

این مدل مو بسیار سنتی است و ریشه در فرهنگ وایکینگ ها دارد که برای جمع کردن موهای خود از این روش استفاده می کردند. در این نوع بافت دست تان باز است و بنا به سلیقه شخصی خود می توانید موها را تک بخشی و یا چندبخشی ببافید و انتهایشان را همچون دم اسب ببندید.

6. بافت زیگزاگی

روش بافت موی زیگزاگی هیچ تفاوتی با دیگر بافت ها ندارد ولی طرح و زاویه ای که بافت ها در این حالت دارند بسیار خاص و منحصربه فرد است. بافت زیگزاگی یکی از بافت های مدرن آفریقایی کف سر است که حالت های زیگزاگی خاصی که دارد باعث تمایز آن با سایر بافت های این سبک شده است.

7. بافت تار عنکبوتی

آخرین مدل بافت موی آفریقایی که در این مطلب قصد داریم به معرفی آن بپردازیم بافت موی تار عنکبوتی است. این مدل بافت همچون بافت زیگزاگی یک تنوع خاص و سبکی جالب از بافت آفریقایی محسوب می گردد. این نوع بافت مو زیر مجموعه ای از بافت موی جعبه ای به شمار میرود ولی با این تفاوت که کمی مثلثی و موها شبیه به تار عنکبوت شده و امتداد موها از اطراف سر آویزان می شوند.

چند نکته که باید قبل از انجام بافت آفریقایی بدانید

  • هرگز موها را هنگام بافت محکم نکشید چراکه ممکن است به ساقه و ریشه مو صدمه وارد گردد.
  • تا جایی که امکان دارد سعی کنید از اسپری های نرم نماینده و یا ژل مخصوص بافت مو حین کار بهره ببرید تا موها گره نخورند.
  • اگر موها خیلی فر و یا مجعد باشند بهتر است قبل از آغاز بافت خیلی خوب نرم شوند.
  • اگر می خواهید نتیجه کارتان زیباتر گردد و موها به کف سر بچسبند سعی کنید هنگام کار دست خود را نزدیک به سر نگه دارید و آن را از سر دور نکنید.

توجه داشته باشید بافت مو به روش های دیگری هم امکان پذیر است که شرح همه آن ها قطعا از حوصله متن خارج خواهد بود. در این مطلب سعی کردیم محبوب ترین نوع بافت آفریقایی را به شما آموزش دهیم اما دستتان برای بافت به سبک های دیگر کاملا باز است.

منبع: دیجیکالا مگ

به "14 مدل بافت مو آفریقایی زیبا و ترندی برای خانم ها و آقایان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 مدل بافت مو آفریقایی زیبا و ترندی برای خانم ها و آقایان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید