آئودی R8 GT برای خداحافظی به بازار خواهد آمد ، مشخصات فنی و تصاویر

به گزارش وبلاگ نیک دل، آئودی R8 GT به عنوان آخرین هیولای V10 این خودروساز آلمانی به زودی به دست مشتریان خواهد رسید. تنها 333 دستگاه از این خودرو بی نظیر در سراسر دنیا وجود خواهد داشت و به زودی جانشین آن معرفی خواهد شد.

آئودی R8 GT برای خداحافظی به بازار خواهد آمد ، مشخصات فنی و تصاویر

آئودی R8 GT

وبلاگ نیک دل - محمد فتح اللهی - در هفته های اخیر بسیاری از خودروهای افسانه ای با موتورهای درون سوز خود خداحافظی کردند. شمار زیادی از برندها، آخرین نمونه های بنزینی از خودروهای نمادین خود را به عنوان آخرین نسخه های فراوریی به بازار معرفی کردند.

همانطور که انتظارش را داشتیم، آئودی R8 هم به سرانجام کار خود به عنوان یک سوپر اسپرت موتور وسط نزدیک شد. Audi برای یادبود این خودرو دوست داشتنی که پایه و اساس لامبورگینی گالاردو و هوراکان بود، نسخه ای نو با نام R8 GT RWD معرفی کرد که قرار است کاملاً فراوری محدود باشد.

عصر طلایی موتورهای V10 در آئودی با قوای محرکه 5.2 لیتری مدل R8 آغاز شد. با معرفی این مدل نو باید بپذیریم که قرار است با یکی از دوست داشتنی ترین خودروهای چند دهه اخیر خداحافظی کنیم. خودرویی که برای بسیاری از علاقه مندان، نماد Tony Stark یا همان Iron Man بود.

برترین آئودی R8 GT فراوریی تا به امروز

آئودی R8 GT

فراوری R8 از سال 2006 در آئودی آغاز شد و مدل های Quattro آن بالاترین عملکرد را در میان نسخه های دیفرانسیل عقب داشتند. حال با رونمایی رسمی آئودی R8 GT این برند آلمانی گفت که با نسخه سبکی از این سوپر اسپرت رو به رو هستیم.

آئودی R8 GT

آئودی R8 GT برای اولین بار در سال 2010 وارد بازار شد. در طول سال های گذشته قدرت موتور نسخه اولیه R8 GT بیشتر و بیشتر شد و برای هم تراز شدن با مدل دو دیفرانسیل به 615 اسب بخار رسید.

نسخه نو این سوپر اسپرت آلمانی تمامی نیروی موتور را به وسیله گیربکس به روز 7 سرعته دو کلاچه، به چرخ های عقب منتقل می نماید. برنامه ریزی گیربکس آئودی R8 GT به نحوی تغییر کرد که بتواند دنده ها را با سرعت بالاتری تعویض کند. در این میان نباید گشتاور بسیار عالی 565 نیوتن متری آن را از یاد ببریم!

برای عملکرد بهتر این سوپر اسپرت آلمانی، مهندسان آئودی 20 کیلوگرم از وزن بدنه این خودرو کم کردند. با توجه به این نکته، وزن آئودی R8 GT کوپه اکنون تنها 1570 کیلوگرم است.

آئودی R8 GT

این نسخه خاص از R8 GT با لاستیک های میشلین اسپرت کاپ 2، ترمزهای سرامیکی و رینگ های آلیاژی آلومینیومی 20 اینچی به صورت آپشنال قرار است به دست مشتریان برسد.

آئودی برای متمایز کردن این مدل از سایر نسخه های R8، لوگوی خود و نشان R8 GT در عقب این خودرو را با رنگ مشکی ارائه می نماید. در این میان، بال عقب نو R8 GT که به بیان این خودروساز آلمانی ساعت ها در تونل باد آزمایش شد نیز بسیار مجذوب کننده به نظر می رسد.

عملکرد G8 GT نو

در زمان رونمایی از این خودرو بعلاوه اعلام شد که شتاب صفر تا صد کیلومتر R8 GT تنها 3.4 ثانیه است. این خودرو فوق العاده قادر است در نهایت به سرعت 320 کیلومتر در ساعت برسد. این نسخه ویژه که در اصل دومین نسل از R8 GT به شمار می رود در بازار بریتانیا 200.000 پوند قیمت خواهد داشت.

Audi در سال آینده به فراوری سوپر اسپرت R8 سرانجام می دهد تا گامی مهم در جهت تحول فراوری و در نهایت برقی سازی برند آئودی اسپرت باشد.

خروج R8 از خط فراوری آئودی از آن جهت مهم است که این خودرو جزء معدود محصولاتی در دنیا خودرو است که هنوز هم با موتور V10 به فراوری می رسد. این بدان معناست که لامبورگینی هم احتمالاً در آینده با موتور V10 خداحافظی خواهد نمود.

آئودی R8 GT

R8 GT نو با رنگ Matte Suzuka Grey معرفی گردید. در چراغ های جلو این خودرو از الماس استفاده شد و پلاک ویژه ای در داخل کابین وجود دارد که فراوری محدود بودن آن را نشان می دهد.

با خروج از خط R8، آینده مدل TT هم مبهم خواهد بود. بسیاری از کارشناسان باور دارند آئودی می تواند نسل بعدی TT را بر پایه پلت فرم پورشه باکستر و کیمن (که احتمالاً برقی خواهند بود) روانه بازار کند. اما فعلاً آئودی به جانشین برقی R8 فکر می نماید تا دوباره گران قیمت ترین و قوی ترین محصول خود را به بازار معرفی کند.

آئودی R8 GT

کرولا 2023 با ظاهری نو در ژاپن رونمایی شد / قیمت و مشخصات فنی

مازراتی گرن توریسمو 2023 هیچ صدایی فراوری نمی نماید / معرفی کامل گرن توریسمو نو

سمند LX و تفاوت های آن با سمند SE / آنالیز خانواده سمند ایران خودرو

لامبورگینی Urus S با 666 اسب بخار قدرت معرفی گردید

منبع: بیت ران

به "آئودی R8 GT برای خداحافظی به بازار خواهد آمد ، مشخصات فنی و تصاویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آئودی R8 GT برای خداحافظی به بازار خواهد آمد ، مشخصات فنی و تصاویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید