آشنایی با خواص انار برای پوست

به گزارش وبلاگ نیک دل، انار میوه ای درختی، با دانه هایی قرمز و سفید رنگ و رنگ پوست آن در رنگ های قرمز، سیاه و زرد است. این میوه از مرغوب ترین میوه ها و جزو 10 میوه برتر دنیا است. انار از مقادیر زیادی اسید فولیک، آهن و ویتامین ث برخوردار است.

آشنایی با خواص انار برای پوست

اطلاعات زیادی درباره خواص این میوه مفید وجود دارد که در ادامه در اختیارتان قرار می دهیم.

خواص انار برای پوست

یکی از مهمترین توصیه های متخصصان پوست، مصرف همیشگی میوه و سبزیجات است. میوه هایی که خواص آنتی اکسیدانی قوی دارند، روند پیری پوست را کاهش می دهند. از هزاران سال پیش انسان برای زیباتر شدن از انار استفاده می نموده است.

انار دارای مواد مغذی فراوان ویتامین c و ویتامین های گروه B مانند اسید فولیک و نیاسین و مواد معدنی مانند فسفر، منیزیم، روی و پتاسیم است. این میوه با داشتن خاصیت ضد سرطانی، تاثیر بسزایی در جلوگیری از سرطان پوست دارد. در زیر به مختصری از خواص انار برای پوست اشاره می کنیم.

انار و سرطان پوست

طبق تحقیقات اجرا شده آزمایشگاهی روی موش ها و استفاده عصاره انار بر آن ها متوجه شدند که انار از پیشرفت تومورهای پوستی جلوگیری می نماید. بعلاوه تاثیر ضد باکتریایی آن نابود نماینده پلاکت های دندانی بوده و در سلامت دهان و دندان موثر است. آب انار و پوست آن خواص ضد استروژنی دارد و می تواند به جلوگیری از عوارض یائسگی یاری کند. یکی از دلیل های استفاده از انار، وجود آنتی اکسیدان قوی در آن است که برای سلامت پوست مفید است.

انار و آنتی اکسیدان های سلول های پوستی

انار منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، پتاسیم و ویتامین C است. هدف این آنتی اکسیدان ها، کند کردن و یا جلوگیری از صدمات سلولی پوست در اثر استرس، فشار روحی، آلودگی هوا، سموم و یا مصرف سیگار است. قدرت آنتی اکسیدان آب انار تا سه برابر بیشتر از چای سبز است.

انار و اثر خون رسانی و تصفیه نمایندگی پوست

یکی دیگر از خواص انار برای پوست، خاصیت تصفیه نمایندگی آن است. در واقع انار میوه ای خون ساز و تصفیه نماینده است. این جمله علاوه بر اینکه بر بیماران قلبی عروقی صدق می نماید، تاثیر مثبتی بر شادابی و شفاف سازی پوست دارد. اثر پاک نمایندگی و پاکسازی پوست، کلاژن ساز و خون رسانی در پوست، از دیگر تاثیرات آن است.

انار و از بین بردن جای جوش و لک از روی پوست

همانطور که می دانید مصرف ویتامین C چه به صورت خوراکی و چه به صورت موضعی برای پوست بسیار مفید است. ویتامین C درمقابل تاثیرات مخرب نور خورشید، از پوست محافظت نموده و لک های ناشی از آفتاب و جای جوش را از بین می برد.

انار و ترمیم زخم و خارش های پوستی

یکی از شایع ترین کمبود ها در بدن زنان، فقر آهن است. انار به دلیل دارا بودن آهن و رفع کم خونی گزینه مناسبی برای مصرف بانوان است. آهن موجود در انار، جمع نماینده پوست، بهبود دهنده زخم های پوستی و دهانی است. در صورت خارش های پوستی پی در پی، میزانی برگ انار را له کنید و سپس بر روی پوست خود بگذارید. فورا خارش پوستی رفع خواهد شد. تحقیقات نشان داده است که هرچه زنان از این میوه بیشتر استفاده نمایند، عمر آن ها طولانی شده و با روند پیری و افزایش سن، پوستی شاداب و با طراوت خواهند داشت. در مقایسه با انار ترش و شیرین باید گفت که انار ترش از تاثیر بیشتری برخوردار است. طبع انار ترش، سرد و خشک و طبع انار شیرین، سرد و تر است.

انار و تاثیر بر روی پوست خشک و چرب

آب انار برای پوست های خشک و چرب مفید است و ساختار مولکولی آن بر پوست نفوذ نموده و باعث آبرسان پوستی می گردد. آب انار بر روی پوست چرب، به درمان آکنه و جوش صورت یاری زیادی می نماید.

ماسک های انار و تاثیرات آن ها

جالب است بدانید ماسک های بسیاری به بازار آمده اند که به عنوان ماسک انار تاثیر قابل ملاحظه ای برای مقابله با چین و چروک صورت دارند. به خاطر خواص زیاد انار، شرکت های مختلف از عصاره آن شوینده های صورت، لوسیون، پاک نماینده ها، کرم های مرطوب نماینده و ماسک های مختلف پوستی درست نموده اند که اثر براق نمایندگی، سفید نمایندگی، جوان سازی پوست، کاهش چین و چروک، افزایش نرمی پوست، رطوب رسانی را در خود دارد. این ماسک را بر روی پوست قرار می دهند و بعد از 5 تا 20 دقیقه آن را از صورت پاک نموده و بعد از آن با حوله ای تمیز و به آرامی صورت را خشک می نمایند. از انار در شامپوها و نرم نماینده ها نیز استفاده می گردد. این نوع شامپوها برای موهای رنگ نموده و آسیب دیده درمان مناسبی است.

انواع ماسک خانگی انار

ماسک انار برای درمان آکنه

میزانی مازو، پوست انار، گل ارمنی مندل را کوبیده و با سرکه و گلاب مخلوط کنید و بر روی جوش ها بمالید. هفته ای دو بار این روش را تکرار کنید تا به طور کامل آکنه های صورتتان رفع گردد. ماسک انار انتخاب مناسبی برای پوست های چرب است زیرا انار خاصیت سفید نمایندگی، ضد آکنه و کنترل میزان چربی پوست را دارد.

ماسک انار برای پوست های چرب

پوست انار را به خوبی ریز نموده و یک قاشق غذاخوری آب انار و یک عدد سفیده تخم مرغ را به آن اضافه کنید، ترکیب حاصل را به خوبی مخلوط نموده و حدود 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید و در خاتمه صورت خود را بشویید.

ماسک شوینده و لایه بردار دانه انار

هسته های دانه های انار را آسیاب نموده و خشک کنید و بعد از آن یک قاشق غذاخوری هسته آسیاب شده را با نصف قاشق چایخوری نمک ساییده شده و دو قاشق غذا خوری ژل شستشوی صورت مخلوط کنید و سپس به مدت 2 دقیقه روی پوست صورت خود بگذارید و به آرامی ماساژ دهید.

ماسک مناسب برای پوست های خشک

دانه انار گزینه مناسبی برای پوست های خشک نیست و به عمین دلیل از آب انار استفاده می کنیم. یک قاشق غذاخوری آب انار را با یک زرده تخم مرغ، یک دوم قاشق غذاخوری خامه، یک قاشق غذا خوری شیر مخلوط نموده و ماسک را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست قرار داده و بعد از آن با آب گرم بشویید.

ماسک برای تمیز کردن پوست های چرب

دو عدد پسته را با پوست آن آسیاب کنید و دو قاشق غذا خوری انار و یک قاشق چایخوری آبلیمو را با هم مخلوط نموده و به مدت 1 الی 2 دقیقه بر روی پوست خیس بگذارید و در آخر صورت خود را با آب سرد آبکشی نمایید.

ماسک روشن نماینده پوست صورت

دو قاشق غذاخوری آب انار را با دو قاشق خامه ترش کم چرب و میزانی آبلیمو مخلوط نموده و حدود 15 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار دهید و بعد از آن با آب سرد آبکشی نمایید.

عوارض انار

  • مصرف انار و یا آب انار ممکن است در برخی افراد ایجاد آلرژی کند. کسانی که فشار خون دارند و یا از داروهای فشار خون استفاده می نمایند از انار استفاده ننمایند.
  • طبق گفته تعدادی از مختصصان، آب انار با داروهای وارفارین، آنژیوتانسین، کاپتوپریل، انالاپریل، لیزینوپریل تداخل دارد. از مصرف آن خودداری کنید.
  • برای کسانی که زخم معده دارند، خوردن انار ترش ممنوع است به دلیل آنکه زخم معده را تشدید می نماید.
  • مصرف بیش از حد انار و یا رب انار، سبب ایجاد یبوست می گردد.
  • زیاده روی در خوردن انار ترش در مردان سبب کاهش هورمون ها مردانه می گردد.
  • آنزیم های موجود در انار می تواند جلوی برخی از آنزیم های کبدی را بگیرد. در صورت اختلالات کبدی و استفاده از داروی کبدی خاص، از مصرف انار خودداری کنید.
  • درست است که انار برای جلوگیری از دیابت، میوه ای پر فایده است اما برای مبتلایان به دیابت یک غذای ممنوعه است، چون قند بالایی دارد.
  • مصرف بیش از میزان انار باعث تهوع، استفراغ، درد شکمی و اسهال می گردد.
  • در صورتی که از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنید، از خوردن انار و یا آب انار خودداری کنید. به دلیل کالری بالا، باعث افزایش وزن می گردد.
  • مصرف این میوه می تواند باعث بروز حساسیت هایی مانند بلع دردناک، راش، کهیر، ورم صورت، سختی در تنفس، درد و تورم دهان گردد.

به "آشنایی با خواص انار برای پوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با خواص انار برای پوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید