اختلال در ریتم شبانه روزی بدن ریسک سرطان ریه را افزایش می دهد

به گزارش وبلاگ نیک دل، بر اساس یک مطالعه تازه، اختلالات ریتم شبانه روزی بدن ممکن است موجب تقویت یک ژن سرطان زا گردد که می تواند منجر به بروز نوع خاصی از سرطان ریه گردد.

اختلال در ریتم شبانه روزی بدن ریسک سرطان ریه را افزایش می دهد

به گزارش مهر به نقل از هلث لاین، ریتم های شبانه روزی ساعت های بیولوژیکی هستند که مسئول هماهنگی بسیاری از فرآیند های بدن، از جمله چرخه خواب و بیداری هستند.

اختلال در ریتم شبانه روزی به علت شیفت کاری یا جت لگ (پرواززدگی) می تواند بر سلامت و تندرستی تأثیر منفی بگذارد. بعضی تحقیقات حتی اختلالات ریتم شبانه روزی را با انواع خاصی از سرطان مرتبط دانسته اند.

اکنون، تحقیقات نو به ارتباط مولکولی بین اختلال ریتم شبانه روزی و رشد سرطان ریه پی برده است.

یافته های مطالعه نشان می دهد که اختلال در ریتم های شبانه روزی ممکن است ژن سرطان زا را تقویت کند که می تواند منجر به ابتلاء به نوع خاصی از سرطان ریه گردد.

دانشمندان می گویند که این کشف می تواند منجر به فراوری دارو هایی گردد که این ژن را هدف قرار می دهند.

ریتم های شبانه روزی به طرق مختلف بر سلامت تأثیر می گذارد. این فرآیند های بیولوژیکی نقش اساسی در الگو های خواب، هضم، دمای بدن و ترشح هورمون دارند.

محققان مؤسسه تحقیقاتی اسکریپس در کالیفرنیا، ارتباط بین اختلال ریتم شبانه روزی و افزایش فاکتور شوک حرارتی 1 (HSF 1) را کشف نموده اند؛ ژن امضانماینده سرطان که ممکن است باعث سرطان ریه گردد.

محققان پیشنهاد می نمایند که ممکن است بتوان HSF 1 را با دارو هایی برای پیشگیری از سرطان در افرادی که اغلب اختلالات ریتم شبانه روزی را تجربه می نمایند، هدف قرار داد.

منبع: فرارو

به "اختلال در ریتم شبانه روزی بدن ریسک سرطان ریه را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختلال در ریتم شبانه روزی بدن ریسک سرطان ریه را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید