افزایش قیمتِ شیر و شکر

به گزارش وبلاگ نیک دل، سرپرست وزارت جهاد کشاورزی قیمت تازه شیر را که در جلسه مورخ 17 اردیبهشت شورای قیمت گذاری مصوب شده است را ابلاغ کرد.

افزایش قیمتِ شیر و شکر

به گزارش فارس، رئیس شورای رقابت که طبق قانون وزیر جهاد کشاورزی است، در نا مه ای به وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور مالی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور اعلام نمود:

به استناد مفاد قانون اصلاح قانون تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ماه یک 1399 مجلس شورای اسلامی، شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست های حمایتی محصولات اساسی در جلسه مورخ 17 اردیبهشت نرخ تضمینی شیر خام به ازای هر کیلوگرم درب دامداری را با مشخصات 3.2 درصد چربی 3 درصد پروتئین و بار میکروبی زیر 100 هزار 15 هزار تومان مشخص کرد.

بعلاوه قرار شده است به ازای هر یک دهم افزایش یا کاهش درصد چربی شیر خام از 3.2 درصد مبلغ 200 تومان متناسب با افزایش و یا کاهش درصد چرب به قیمت مصوب شر خام اضافه یا کسری خواهد شد.

با توجه به اینکه ماده اولیه محصولات پروتئینی شیر خام است، کارخانه های لبنی هم در پی افزایش تا 35 درصد محصولات لبنی هستند.

نرخ تازه قیمت شکر اعلام شد

به همین دلیل ستاد تنظیم بازار نرخ تازه شکر را نیز 25 هزار و 500 تومان مشخص کرد.

به استناد به نامه انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران، شکر گران شده و نرخ مصوب آن برای هر کیلوگرم به مبلغ 25 هزار و 500 تومان مشخص شده است.

در نامه دبیر و عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارخانه های قند و شکر ایران، به مدیریت شرکت های قند اعلام شده است که بر اساس مصوبه 16 اردیبهشت ستاد تنظیم بازار نرخ مصوب شکر برای هر کیلوگرم به مبلغ 25 هزار و 500 تومان مشخص شده است.

در این نامه خطاب به مدیریت شرکت های قند آمده است، با توجه به احتیاج بازار ترتیبی اتخاذ کنید تا نسبت به تامین احتیاج مصرف نمایند گان اعم از صنوف و صنایع و خانوار مساعدت لازم معمول تا در اسرع وقت مسائل به وجود آمده مرتفع شود.

منبع: فرارو

به "افزایش قیمتِ شیر و شکر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمتِ شیر و شکر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید