این برنامه های اندرویدی داده های شما را به چین می فرستند!

به گزارش وبلاگ نیک دل، دیجیاتو نوشت:دو برنامه اشاره شده برای مدیریت فایل و بازیابی اطلاعات از دست رفته کاربرد دارند.

این برنامه های اندرویدی داده های شما را به چین می فرستند!

محققان امنیتی دو برنامه مدیریت فایل مخرب اندروید را در گوگل پلی کشف نموده اند که درمجموع بیش از 1.5 میلیون بار دانلود شده اند و داده های کاربران را پس از جمع آوری، برای دولت چین ارسال می نمایند.

طبق گزارش BleepingComputer، این دو برنامه که تحت عنوان File Recovery & Data Recovery و File Manager به وسیله یک ناشر منتشر شده اند، حداقل روی 1 میلیون دستگاه نصب شده اند. طبق توضیحات محققان امنیتی شرکت Pradeo، این برنامه ها داده های زیر را از دستگاه کاربران استخراج می نمایند:

  • لیست مخاطبین کاربر از حافظه دستگاه، حساب های ایمیل متصل و شبکه های اجتماعی
  • تصاویر، صدا و ویدیوهایی که به وسیله برنامه ها استفاده شده باشند
  • موقعیت مکانی کاربر
  • کد موبایل کشور
  • نام ارائه دهنده شبکه
  • کد شبکه ارائه دهنده سیم کارت
  • شماره نسخه سیستم عامل
  • برند و مدل دستگاه

درحالی که برنامه های اندروید اغلب علت موجهی برای جمع آوری بعضی داده ها دارند، بسیاری از داده هایی که به وسیله این دو برنامه جمع آوری می گردد، برای مدیریت فایل و بازیابی اطلاعات ضروری نیستند. نکته دیگر اینکه تمام داده های آن به صورت مخفیانه و بدون جلب رضایت کاربر جمع آوری می گردد.

Pradeo بعلاوه اشاره نموده است که این دو برنامه آیکون صفحه اصلی خود را پنهان می نمایند تا پیداکردن و حذف آن ها دشوارتر گردد.

حذف برنامه های مخرب اندروید از گوگل پلی

گوگل با انتشار بیانیه زیر به BleepingComputer بیان کرد که این دو برنامه را اکنون از گوگل پلی حذف نموده است:این برنامه ها از گوگل پلی حذف شده اند. Google Play Protect از کاربران در برابر برنامه های شناخته شده حاوی این بدافزار در دستگاه های اندروید با سرویس های گوگل پلی محافظت می نماید؛ حتی زمانی که این برنامه ها از منابع دیگری نصب شده باشند.

همواره توصیه می گردد که قبل از نصب یک برنامه، نظرات کاربران در خصوص آن را آنالیز کنید، به مجوزهای درخواستی آن توجه داشته باشید و فقط به برنامه های منتشرشده به وسیله توسعه دهندگان معتبر اعتماد کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "این برنامه های اندرویدی داده های شما را به چین می فرستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این برنامه های اندرویدی داده های شما را به چین می فرستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید