آنالیز 5 دلیل روشن نشدن شمعک پکیج

به گزارش وبلاگ نیک دل، پکیج ها مدت طولانی است به عنوان جایگزینی برای بخاری های برقی و گازی مورد استفاده قرار می گیرند و عملکرد نسبتا خوبی دارند؛ اما یکی از مسائل رایجی که کاربران در کارکرد این وسیله گرمایشی تجربه می نمایند، روشن نشدن شمعک پکیج است.

آنالیز 5 دلیل روشن نشدن شمعک پکیج

دلایل متعددی می توانند باعث بروز این مشکل شوند و ضروری است دستگاه عیب یابی گردد. توصیه می کنیم برای پیشگیری از ایجاد نقص و خرابی در پکیج، سرویس های دوره ای آن را در فواصل زمانی تعیین انجام دهید تا با خرابی غیرمنتظره پکیج به ویژه در روزهای سرد سال دچار زحمت نشوید.

در ادامه به آنالیز دلایل روشن نشدن شمعک پکیج می پردازیم و روش های برطرف کردن آن ها را با شما با اشتراک می گذاریم. اگر برای تعمیر و سرویس دوره ای پکیج احتیاج به مشاوره و خدمات دارید، درخواست خود را صفحه تعمیر پکیج سایت وبلاگ نیک دل ثبت کنید یا به وسیله شماره 1471 با کارشناسان تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • شیر کنترل گاز پکیج در تنظیم ارتفاع شعله نقش مهمی دارد. در صورت وجود مشکل در آن علاوه بر این که ممکن است امنیتتان در معرض خطر قرار گیرد، روشن شدن مشعل نیز با مشکل روبرو خواهد شد.
  • سنسور NTC حسگری است که دمای پکیج را مقدار گیری می نماید. خراب شدن این قطعه به معنی تشخیص اشتباه دما در پکیج است.
  • کمترین رسوب هم می تواند باعث مسدود شدن منافذ جرقه زن پکیج گردد و همین امر مانع از ایجاد احتراق و روشن شدن شمعک پکیج می گردد.

عملکرد شمعک در پکیج

شمعک پکیج وظیفه ایجاد مشعل برای پکیج را در اختیار دارد و خاموش بودن آن به معنای گرم نشدن پکیج است. علت روشن نشدن مشعل پکیج دیواری به طور کلی می تواند به سیستم آب، برق یا گاز متصل به پکیج مربوط باشد؛ چرا که کارکرد پکیج وابسته به این سه منبع انرژی است.

بنابراین هرگونه نقص و قطعی در اتصالات و جریان این سه منبع انرژی، می تواند علت روشن نشدن پکیج دیواری و علت نقص در طرز کار پکیج باشد. اما در کنار این عامل، خرابی قطعات داخلی پکیج هم علت دیگری بر روشن نشدن شمعک پکیج هستند.

معمولا در این مورد یک چراغ قرمز به عنوان اخطار روشن می گردد که نشان دهنده خرابی یکی از قطعات داخلی پکیج است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه راهنمای آنالیز علت قرمز شدن چراغ پکیج بوتان را مطالعه فرمایید.

سرویس و تعمیر پکیج را به کارشناسان خبره وبلاگ نیک دل بسپارید.

  • نصب و راه اندازی اولیه پکیج
  • سرویس سالیانه پکیج
  • نشت یابی و برطرف گرفتی پکیج
  • تعویض فیوزهای پکیج
  • برطرف مشکل سردی آب

سرویس و تعمیرات تخصصی پکیج با تیم وبلاگ نیک دل

سرویس و تعمیر پکیج را به کارشناسان خبره وبلاگ نیک دل بسپارید.

  • نصب و راه اندازی اولیه پکیج
  • سرویس سالیانه پکیج
  • نشت یابی و برطرف گرفتی پکیج
  • تعویض فیوزهای پکیج
  • برطرف مشکل سردی آب

سرویس و تعمیرات تخصصی پکیج با تیم وبلاگ نیک دل

علت روشن نشدن شمعک پکیج چیست؟

روشن نشدن شمعک پکیج در بیشتر مواقع به علت به هم ریختگی عملکرد اجزای پکیج و ترتیب عملکرد قطعات پکیج است که در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم:

  1. خراب شدن جرقه زن
  2. وجود مشکل در میله یون
  3. خرابی برد پکیج
  4. مشکل در سنسور NTC
  5. گرفتگی شیر کنترل گاز

1. خراب شدن جرقه زن

علت روشن نشدن شمعک پکیج می تواند خرابی جرقه زن باشد. در واقع زمانی که گاز وارد شمعک می گردد سنسور دستگاه اقدام به ارسال دستور جرقه زدن برای ایجاد احتراق می نماید. اما زمانی که پیلوت خاموش شده باشد، علت آن جمع شدن جرم در آن است.

این جرم ها و کثیفی ها باعث جلوگیری از ورود گاز به دستگاه می شوند و در نتیجه احتراق صورت نمی گیرد و باید به وسیله رسوب زدایی پکیج این مشکل را حل کرد.

به علت اینکه این ورودی بسیار کوچک است، کمترین رسوب هم می تواند باعث مسدود شدن آن گردد و همین امر مانع از ایجاد احتراق در پکیج می گردد. برای برطرف این مشکل باید این قسمت را به خوبی تمیز کنید تا هیچ جرمی در آن باقی نماند.

به جز این مورد، مسائل دیگری نیز ممکن است باعث روشن نشدن شمعک پکیج گردد، یکی از این دلایل می تواند وجود نوسان در جریان برق باشد. بعلاوه مواردی مانند کم شدن فشار گاز یا نوسان فشار آب نیز می تواند علت روشن نشدن شمعک پکیج باشد.

محاسبه رایگان هزینه سرویس و تعمیر پکیج!

2. وجود مشکل در میله یون پکیج

میله یون که به نام الکترود یون نیز شناخته می گردد در کارکرد صحیح پکیج نقش مهمی دارد. میله یون در واقع وظیفه تشخیص شعله را بر عهده دارد. به همین علت زمانی که خراب می گردد مشعل پکیج روشن نمی گردد؛ زیرا در واقع پکیج اصلا وجود شعله را تشخیص نمی دهد.

3. خرابی در برد پکیج

برد، مغز پکیج و مهم ترین قطعه آن است. این بخش از پکیج وظیفه ارسال تمامی دستورات لازم را بر عهده دارد و به همین علت کارکرد صحیح پکیج منوط به سالم بودن این قطعه است. اگر برد پکیج خراب باشد کل سیستم پکیج دچار مشکل خواهد شد و دستورات لازم به قطعات نمی رسد.

نکته ای که در خصوص برد پکیج های ایران رادیاتور، ایساتیس، آریستون و بوتان باید در نظر داشته باشید این است که به علت هوشمند بودن برد، تعمیر آن احتیاجمند دانش خاصی است و این کار باید به وسیله افراد ماهر صورت بگیرد.

نصب و تعمیر تخصصی پکیج با تیم وبلاگ نیک دل

4. مشکل در سنسور NTC

سنسور NTC حسگری است که دمای پکیج را مقدار گیری می نماید. خراب شدن این قطعه به معنی تشخیص اشتباه دما در پکیج است و همین مسئله باعث می گردد عملکرد مشعل و شعله دچار اختلال گردد و شمعک روشن نگردد.

5. گرفتگی شیر کنترل گاز

یکی دیگر از دلایلی روشن نشدن شمعک پکیج، گرفتگی شیر کنترل گاز است. این قطعه باعث قطع و وصل شدن جریان گاز در پکیج می گردد و در واقع به نوعی وظیفه انتقال گاز به پکیج را بر عهده دارد. این شیر کنترل گاز در زیر محفظه احتراق واقع شده است و شامل دو شیر برقی است.

شیر کنترل گاز پکیج در تنظیم ارتفاع شعله نیز نقش مهمی دارد؛ بنابراین در صورت وجود مشکل در آن علاوه بر این که ممکن است امنیتتان در معرض خطر قرار گیرد، روشن شدن مشعل نیز با مشکل روبرو خواهد شد و علت آن گازرسانی ناقص به این قطعه است.

بیشتر بخوانید: علت خاموش و روشن شدن مداوم پکیج

سخن پایانی

با توجه به یکسان بودن سیستم احتراق پکیج های برندهای مختلف، توضیحات ارائه شده می تواند در خصوص برطرف علت روشن نشدن شمعک پکیج ایران رادیاتور و بوتان و بعلاوه سایر پکیج ها گردد.

شما می توانید با راهکارهای ارائه شده عیب یابی اولیه را انجام دهید و در مواردی که احتیاج به تخصص چندانی ندارد، شخصا اقدام به تعمیر کنید. اما از آنجا که منبع تغذیه پکیج دو ماده پرخطر برق و گاز است، توصیه می کنیم برطرف مشکل روشن نشدن شمعک پکیج و سایر تعمیرات تخصصی را به یک تعمیرکار مجرب بسپارید.

سوالات متداول

علت روشن نشدن شمعک پکیج چیست؟

روشن نشدن پکیج می تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ اما به طور کلی علت اصلی روشن نشدن شمعک می تواند مربوط به گرفتگی شیر کنترل گاز، وجود مشکل در سنسور NTC، خرابی در برد پکیج باشد.

آیا نوسان جریان برق می تواند مانع از روشن شدن شمعک پکیج گردد؟

بله، زمانی که جریان برق با نوسانات شدید همراه باشد، قطعه جرقه زن عمل نخواهد کرد و شمعک خاموش خواهد ماند.

وظیفه سنسور NTC در پکیج چیست و خرابی آن چه تأثیری در کارکرد پکیج دارد؟

سنسور NTC حسگری است که دمای پکیج را مقدار گیری می نماید. خراب شدن این قطعه به معنی تشخیص اشتباه دما است و همین مسئله باعث می گردد عملکرد مشعل و شعله دچار اختلال گردد و شمعک روشن نگردد.

منبع: آچاره

به "آنالیز 5 دلیل روشن نشدن شمعک پکیج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز 5 دلیل روشن نشدن شمعک پکیج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید